מחצית מהזכאים למענקים כפולים במסגרת תוכנית "צ'ק לכל אזרח" החלו לקבל היום (ג') את הכסף לחשבון הבנק – 1,500 שקל כל מענק. מחר ישולם הכסף למחצית השנייה של הזכאים למענקים האלה. במקביל, מחר יקבלו את המענק הרגיל, בסכום של 750 שקל, כל האזרחים הישראלים מגיל 18 ומעלה, שהכנסתם בשנה פחותה מ-651 אלף שקל. את המענקים ביום רביעי יקבלו אזרחים נשואים עם ילדים, שקיבלו כבר את המענקים עבור ילדיהם, אזרחים נשואים ללא ילדים, גרושים, אלמנים ורווקים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יצוין, כי קבוצת הזכאים למענקים הכפולים הוגדלה בימים האחרונים מעבר להחלטה המקורית והיא תכלול היום ומחר את האוכלוסיות האלה: מקבלי הבטחת הכנסה חודשית; מקבלי - בעיקר מקבלות - קצבת מזונות; מי שזכאים לקצבת סיעוד, לרבות מי שבחר בקצבה לשירותים מיוחדים לאחר גיל הפרישה; עולים הזכאים לגמלת הבטחת הכנסה ממשרד העלייה והקליטה, בשנות העלייה הראשונות; מקבלי קצבת נכות כללית; קשישים המקבלים תוספת קצבת נכה לקצבת האזרח הוותיק; נכים נזקקים המקבלים תגמול בשל הנזקקות שלהם. בין אלה כלולים נכי צה"ל ופעולות איבה. בהקשר זה, למענק הכפול זכאים רק נכים נזקקים ולא כלל נכי צה"ל, המקבלים מענק רגיל של 750 שקל. בנוסף, ניצולי שואה ואלמנות ניצולי שואה נזקקים; אסירי ציון המקבלים גמול המותנה במבחן הכנסה.
1 צפייה בגלריה
ביטוח לאומי רמת גן מטושטש
ביטוח לאומי רמת גן מטושטש
נרשמים בביטוח הלאומי
(צילום: יריב כץ)
בסך הכל זכאים לקבלת המענק שישה מיליון מאזרחי המדינה, כולל עבור ילדיהם. עלות תוכנית המענקים היא 6.720 מיליארד שקל.
תשלום המענקים החל ביום ראשון השבוע כש-1.22 מיליון הורים קיבלו את המענקים עבור ילדיהם - 500 שקל לכל ילד, עד לילד הרביעי, ו-300 שקל לכל ילד מהילד החמישי.
בביטוח הלאומי ציינו כי כל מי שקיבל קצבה כלשהי מהביטוח הלאומי בשנה האחרונה לא צריך לעדכן את חשבון הבנק שלו בביטוח הלאומי, כיוון שהוא נחשב כ"מוכר". מי שלא קיבל קצבאות מתבקש להיכנס לאתר הביטוח הלאומי ובמקום המתאים לכך להזדהות (שם, ת.ז, כתובת) ולציין לאיזה חשבון בנק הוא מעוניין שהמענק עבורו ישולם.
900 אלף ישראלים מתוך שישה מיליון הזכאים לקבלת המענקים - לא היו מוכרים לביטוח הלאומי עם ההכרזה על המענקים לפני כשבועיים וכעת נותרו על פי ההערכה עדיין מאות אלפי ישראלים שהביטוח הלאומי אינו מכיר את חשבונות הבנק שלהם. הם מתבקשים להעביר את פרטי חשבון הבנק שלהם לביטוח הלאומי, כדי לקבל את המענק.