בעוד שארומה ישראל חוזרת לעבוד בטייק אוויי (הגעה לסניף ואיסוף ההזמנה) ופתחה הבוקר כשליש מסניפיה, שאר רשתות הקפה הגדולות לא יפתחו את הסניפים ברחובות, עד שיתקבל פיצוי מהמדינה.
ארומה ישראל פתחה 60 סניפים ברחובות ובמרכזים הפתוחים מתוך 153 סניפי הרשת. ארומה תל אביב, גרג, קפה קפה ורשתות הבת שלה הודיעו שלא יפתחו כעת את בתי הקפה לטייק אוויי.
1 צפייה בגלריה
חיפה
חיפה
ארומה ישראל בחיפה סגור בצל הקורונה
(צילום: שמיר אלבז)
חלק מהרשתות כן מפעילות מסעדות לאורך כל התקופה, כך למשל קבוצת קפה-קפה מפעילה כ-30 מסעדות למשלוחים והן כן ייפתחו גם לטייק אוויי. בלנדוור החלו להפעיל טייק אוויי ב-11 הסניפים שפעלו עד כה במתכונת של משלוחים.
לעומת זאת, רשתות ההמבורגר כן חוזרות לפעילות טייק אוויי. בורגרים, בורגראנץ', BBB כן פתחו את המסעדות לטייק אוויי. בבורגראנץ' מסרו כי כ-15 מתוך 29 סניפים שעבדו עד כה במתכונת משלוחים חזרו לעבוד היום גם במתכונת טייק אוויי. במקדונלד'ס, מתוך כ-200 סניפים, ייפתחו כ-50 מסעדות לטייק אוויי משלוחים ודרייב אין במהלך היום, ובהדרגה ייפתחו מסעדות נוספות.
גם הפיצריות החזירו את שירותי הטייק אוויי. פיצה האט למשל, חזרה לאפשר טייק אוויי בכל הסניפים בארץ.
רונן נמני מבעלי קבוצת קפה-קפה אמר ל"כלכליסט": "עד שלא נבין איפה עומד הפיצוי מהמדינה, לא נפתח. כרגע גם ככה אנחנו בקושי שורדים, אם נתחיל לעבוד בכלל נימחק". הרשת מעסיקה 20 אלף עובדים, רובם בחל"ת.