פוקס נסוגה מהשימוש בשם Just Sport לרשת חנויות הספורט החדשה שהיא משיקה, שאמורה להתחרות בדקטלון, משום שהשם הזה היה תפוס. כך התברר לקבוצה אחרי שכבר החלה לתלות שלטים עם הלוגו של הרשת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר ברשת ישראלית חדשה של פוקס, שתשווק ציוד כושר וספורט של מותגים כמו נייקי ואדידס, שלה מתכננת הקבוצה לפתוח 6-5 חנויות ואתר מכירות.
פוקס רצתה להשתמש בשם Just Sport בשל הדמיון שלו לסלוגן Just Do it של נייקי, שפוקס היא הזכיינית שלה בארץ ובקנדה. אך הקבוצה פרסמה לאחרונה ששם הרשת ישונה לדרים ספורט (DREAM SPORT) בדומה לכרטיס המועדון שלה: דרים קארד, וכעת מתבררת הסיבה: חברת ג.ס.ט ספורט בע”מ עושה בשם שימוש.

2 צפייה בגלריה
הראל ויזל, המנכ"ל והבעלים של קבוצת פוקס
הראל ויזל, המנכ"ל והבעלים של קבוצת פוקס
הראל ויזל, המנכ"ל והבעלים של קבוצת פוקס
(צילום: דימה טליאנסקי)

לדברי עו"ד גיא אורן ממשרד עורכי הדין אורן-קליין, המתמחה בהגנה על סימני מסחר וקניין רוחני, "החברה מייבאת ומשווקת ציוד ספורט, כאשר רבים ממוצריה משווקים תחת שם המותג Just Sport".
לטענת ג.ס.ט. ספורט, גורמים מרשת פוקס פנו לחברה במטרה לרכוש ממנה את הדומיין www.justsport.co.il שבאמצעותו פועלת החנות המקוונת של החברה, אך לטענתה, לא נאמר לה שמדובר בדומיין לשם הקמת רשת למוצרי ספורט.
"הזהרנו את נציגי החברה מפני שימוש בשם מסחרי ומוניטין תפוסים, זאת אחרי שהחברה כבר פנתה בינואר 2020 לרישום סימן מסחר”, אומר עו"ד אורן.
לטענת ג.ס.ט ספורט, הצדדים נפגשו וניהלו מו"מ. גורמים בענף טוענים כי ניתן היה לרכוש את השם תמורת 200 אלף שקל, אך פוקס החליטה לשנות את שם הרשת, אף שהציבה כבר שלט במתחם G בראשל”צ ועל בניין משרדי הקבוצה.
מבעלי ג.ס.ט ספורט נמסר בתגובה: "נדהמנו לגלות שחברה אחרת מתכוונת לעשות במותג שלנו שימוש, במיוחד לאור העובדה שאנחנו חברה פעילה, וותיקה ומוכרת מאד בתחום.
"מיד כשראינו את הפרסום יצרנו קשר עם חברת ריטיילורס. חשוב לנו לציין כי ההתנהלות בינינו הייתה ברוח טובה, מכבדת, מקצועית והוגנת, ואנו שמחים על כך שבסופו של דבר התקבלה החלטה ראויה ונכונה שלא לעשות שימוש בשם שלנו".
מחברת פוקס נמסר כי "בתחילה נשקלו מספר אפשרויות לשם לרשת החדשה, ביניהם JUST SPORT. הגשנו בקשה לרישום סימן מסחר ברשם, ואף קיבלנו את אישור נייקי העולמית בהתאם לבקשת רשם סימני המסחר.
"לאחר שהגשנו את הבקשה, הסתבר כי קיימת חנות בדרום תל אביב בשם ג.ס.ט ספורט, שלא היה לה אתר אינטרנט פעיל באותה עת. היא מוכרת ללקוחות מוסדיים בעיקר. הם הגישו בקשה לרישום מסחר לאחר שאנחנו הגשנו, ועקב כך התקיימו שיחות ספורות בין הצדדים, כאשר נציגיה דרשו סך של כ-200 אלף שקל עבור ויתור מצדם על השם וזניחת בקשתם לרישום סימן מסחר.
"במקביל, בחנו שמות נוספים, ונבחר השם DREAM SPORT, מתוך רצון ליצור חיבור וזיהוי עם הקבוצה וסימניה הרשומים, המוכרים מזה עשרות שנים, וביניהם מועדון הלקוחות של החברה DREAM CARD".