השופטת מירב קליימן דחתה הבוקר (ראשון) את סייעת החינוך המיוחד ממועצת כוכב יאיר-צור יגאל שסירבה להתחסן ולהיבדק לקורונה, וקבעה שלא תחזור לעבודה ולא תקבל שכר מעתה. כעת, ראשי נשיאות המעסיקים והעסקים דורשים מכל מקומות העבודה לאמץ את מסקנות פסק הדין. "למעסיק צריכה להיות שמורה הזכות לאסור על עובד לא מחוסן להגיע לעבודה".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
ירושלים
ירושלים
חיסון נגד קורונה
(צילום: EPA)
ראשי נשיאות המעסיקים והעסקים מייצגים את התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, לשכת רואי החשבון והתאחדות החקלאים, והם נפגשו היום בעקבות פסק הדין התקדימי וקראו למעסיקים בענפי התעשייה וההיי-טק, המסחר והשירותים, החקלאות וראיית החשבון, לאמץ לאלתר את פסק הדין של בית המשפט בנוגע לסייעת.
לדברי המעסיקים, לכל מעסיק צריכה להיות שמורה הזכות לאסור על עובד שלא התחסן או נבדק להגיע לעבודה.
יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, אמר כי ״במיוחד בתקופה קשה זו, אנו מחויבים לדאוג ולשמור על בריאותם של עובדינו ומשפחותיהם, ועל כן אנו קוראים לכל המעסיקים במגזר הפרטי לאמץ את החלטת בית הדין האזורי לעבודה ולא לאפשר כניסה של עובדים שבחרו לא להתחסן למקום העבודה. רק כך נוכל לנצח במאבק נגד נגיף הקורונה, למגר את המחלה ולהוביל ליציבות במקומות העבודה ובמשק".

נשיאות המעסיקים והעסקים היא ארגון הגג של המעסיקים בישראל ומייצגת חברות המעסיקות כ-75% מהעובדים במגזר הפרטי. הקריאה היא למעסיקים של כחצי מיליון עובדים במגזר הפרטי - 400 אלף בתעשייה ועוד כ-100 אלף בהיי-טק.