על פי נתוני שירות התעסוקה, שיעור האבטלה מתקרב לרבע מהמועסקים במשק ועומד הערב על 23.1%. היום נרשמו עד השעה 17:00 20,413 דורשי עבודה - דומה למספר הנרשמים הכולל אתמול (23,946) וביום שישי האחרון (21,932).
מתחילת מרץ: 804,712 נרשמים חדשים - 89.9% מהם בחל"ת. המספר הכולל של דורשי העבודה הפעילים בישראל הוא 962,563 ביחד עם חלק מהמתייצבים הפעילים מהתקופה שקדמה למשבר הקורונה – כ-160 אלף.
בסוף השבוע נרשמו בסה"כ 32,577 דורשי עבודה - 21,932 איש ביום שישי ו-10,645 בשבת. זאת לעומת 42,860 נרשמים במהלך יום חמישי כולו ולעומת 98,471 נרשמים בפרק הזמן המקביל בסוף השבוע שלפני כן - יותר מפי שלושה מבסופ"ש זה.
1 צפייה בגלריה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
(צילום: שירות התעסוקה)
רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, מסר אתמול כי "על אף שנראה כאילו קצב ההרשמה לשירות התעסוקה הואט לעומת השבועות הקודמים, חשוב להבין - זו אינה בלימה וגם לא שינוי מגמה. עדיין מצטרפים בכל יום רבבות ישראלים למעגל דורשי העבודה בישראל, ובקצב הזה, ברור לנו שיהיו בישראל למעלה ממיליון דורשי עבודה עוד לפני חג הפסח. מסיבה זו, פרסמנו הערב את תוכנית החירום הלאומית שגיבשנו לצמצום ממדי האבטלה בישראל, ואנו מקווים שהמלצותינו ימצאו אוזניים קשובות.
"במקביל, היום עשינו צעד משמעותי לקראת השלמת העברת המידע על דורשי העבודה לביטוח לאומי, העברנו 96% מהנרשמים ומעתה ואילך כל יום נעביר את החדשים מיום האתמול. אנו מטפלים בכך במהירות האפשרית, כדי שהישראלים יקבלו את דמי האבטלה שלהם הם זכאים, עוד לפני פסח".
הוא מדגיש, כי "הארכנו את שמירת זכויות הנרשמים אצלנו עד לסוף החודש, כך שנכיר בזכאות של כל מי שיגיש בקשה עד 31.3.2020 כאילו נרשם ב-15.3 (או בהתאם למועד שבו פוטר או הוצא לחל"ת מאז תאריך זה)".

עובדים בחל"ת וזכאים לדמי אבטלה לא יזדקקו לעשות תיאום מס נוסף

בתוך כך, רשות המיסים הודיעה היום, בתיאום עם הביטוח הלאומי, כי עובדים שיצאו לחל"ת וזכאים לדמי אבטלה לא יידרשו לערוך תיאום מס נוסף עבור דמי האבטלה. הביטוח הלאומי למעשה יקבל את תיאום המס שעשו העובדים לשנת 2020 במס הכנסה, וקיבלו הקלות כלשהן במיסוי כמו למשל פטור ממס או נקודות זיכוי.
למרות שהאישור מופנה למעשה למעסיק העיקרי של העובד, הביטוח הלאומי ייתן את אותן הקלות בעת חישוב המס על דמי אבטלה. גם עובדים שקיבלו הקלות במס במסגרת מילוי טופס 101 אצל המעסיק שלהם, יזכו לאותן הקלות במסגרת דמי האבטלה מהביטוח הלאומי. מה שיקל משמעותית על הבירוקרטיה הנדרשת בדרך.
מהלך זה מצטרף להקלות נוספות שנקטה רשות המיסים כמו דחיית המע"מ לעסקים קטנים בחודש, ניכוי מס תשומות בהסתמך על חשבונית במייל ולא חשבונית פיזית ומתן החזרי מס בהיקף של מיליארד שקל שהיו בהליך בדיקה.
היום חשף "כלכליסט" כי באגף הטכנולוגי של רשות המיסים, שע"ם, מתנהלת כרגע מחלוקת בעקבות כוונת ההנהלה להכניס חיילי 8200 למערך באופן זמני כדי לסייע עם הטיפול בכל הצעדים החדשים אליהם נדרשת הרשות שאינה עושה באופן שוטף (כמו למשל מתן מענקים לעצמאים) בעוד שוועד העובדים מתנגד לכך. בהסתדרות טוענים כי לא תהיה כל פגיעה בציבור בעקבות אותו סכסוך.
פורסם לראשונה: 09:14, 29.03.20