קיבלתם חבילת זרעים מסתורית מחו"ל? משרד החקלאות ופיתוח הכפר מתריע: קיבלתם חבילת זרעים מפתיעה מחו"ל? אל תפתחו אותה. בחודשים האחרונים התעוררה סערה סביב שקיות זרעים קטנות המגיעות באמצעות משלוח דואר אל תושבים באקראי מבלי שהזמינו אותן.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר ככל הנראה בשקיות המגיעות מסין. אסור לפתוח את החבילות, ואין לזרוק את הזרעים או לעשות בהם שימוש. יש לדווח לאגף ההסגר בשירותים להגנת הצומח בטלפון 03-9681500.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
משרד החקלאות מזהיר כי כל תוצרת חקלאית הנכנסת לישראל ללא אישור מהווה סכנה מהותית לחקלאות המקומית ולטבע. עד כה טרם התבררו כל הפרטים בנוגע לשקיות הללו בעולם, והמניע לשליחת חבילות מהסוג הזה אינו ברור.
תלונות על חבילות זרעים שהגיעו מבלי שהוזמנו נשמעו בעיקר על ידי תושבים מארה"ב, אנגליה ופורטוגל, אך לאחרונה כנראה שהתופעה גם חדרה אל ישראל.
משרד החקלאות ופיתוח הכפר מדגיש כי על מנת להשתמש בתוצרת חקלאית כלשהי יש צורך באישור מטעם השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות, המוודאים כי מדובר בתוצרת חקלאית נקייה ממזיקים וממחלות.
עוד מציינים במשרד החקלאות כי מרבית המזיקים וגורמי המחלה לא נראים לעין, בדומה לתסמינים העתידים להופיע על הזרעים. כך הכנסת זרעים שלא אושרו עלולה לגרום לחדירת מזיק חדש או גורם מחלה שעלול לפגוע בענפי החקלאות המקומיים, מסוגל להרוס ענפים שלמים וכן את הטבע בכללותו.
על מנת לוודא כי התוצרת שמגיעה לארץ אכן עומדת בדרישות היבוא, השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות עורכים בדיקות ומאשרים את הבקשות המתקבלות על ידי יבואנים או אזרחים, המעוניינים להכניס ארצה תוצרת חקלאית כלשהי.