יש לכם צליאק ואתם חובבי פסטה? תתקשו למצוא פסטה ללא גלוטן בימים אלה. צרכנים מדווחים על מחסור בכל הרשתות - ולא רק במותג אחד. לפי צליאקים יש מחסור במוצרי שופרסל גרין, פסטה ברילה שמייבאת שסטוביץ, פסטה ד'אורו ופרי של גורי, ופרפקטו ללא גלוטן של אסם.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי פרייסז, פסטה ברילה ללא גלוטן נמכרה עד כה בכ-10-8 שקלים ועד 13.9 שקל ברשתות עירוניות. באתר של שסטוביץ הפריט נמכר ב-12.9 שקל ואין מחסור. "המוצר עולה עכשיו לקמעונאים 10-8 שקלים ויימכר סביב 12-11 שקל לצרכן ברשתות הזולות, כי שסטוביץ ביטלו את מחיר המבצע", אמרו לנו ברשת גדולה.
1 צפייה בגלריה
פסטה ברילה
פסטה ברילה
פסטה ברילה
(צילום: ברילה)
מקורבים לחברה טוענים ש"בגלל הקורונה, עלויות הייצור באיטליה עלו ב-18%. הרשתות לא מוכנות לקבל זאת ולכן נוצר מחסור נקודתי על המדפים. שסטוביץ לא תפסיד על המוצר והיא צריכה להעלות מחיר. אין מחסור פיזי בסחורה".
לגבי המחסור בסוגי הפסטות האחרים, הסיבות משתנות מיבואן ליבואן. באסם מסרו שהחברה בוחנת אתר חדש בחו"ל לייצור הפסטה ולכן המחסור. משופרסל נמסר שיש מחסור קל בשל עלייה בביקושים, אבל סחורה נכנסת בימים אלה לחנויות. בגורי מסרו שמלאי צפוי להגיע בתחילת אוגוסט.
דן סולומון ממקימי ארגון זכויות הצליאק: "אנחנו מודעים למחסור ודנים בו עם היבואנים. אנחנו עושים מאמץ מול שסטוביץ שלמרות עליית המחיר, נקבל קוד קופון לחברי הארגון".