אם נשארים בבית, לפחות נעשה כושר. עם בוא הקורונה נוצר ביקוש אדיר לציוד כושר ביתי, שהותיר יבואנים וחנויות נטולי ציוד, בעיקר משקולות ומכשירי אימון ביתי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"פניתי אפילו לחדרי כושר שישכירו לי", סיפר לנו צרכן, אך גם שם דיווחו על מחסור: "אין כלום, גמרו את השוק. אין להשיג משקולות", מסרו ברשת ספייס.
1 צפייה בגלריה
משקולות חדר כושר
משקולות חדר כושר
משקולות
(צילום: shutterstock)


בחנות דקטלון בת"א אמרו לנו שיש מחסור אקוטי ושננסה לקנות דרך האתר. באתר דקטלון אין להשיג חלק מהסטפרים וציוד הכושר הביתי. משקולות יש, אך לרוב מדובר במשקלים נמוכים בלבד. למשל משקולת יד משושה 15 ק"ג - אזל באתר ובחנויות.
"בחודש האחרון אני מקבל קרוב למאה שיחות ביום", אומר אדיר ונציה, הבעלים של יבואנית ציוד הספורט ספורט אדיר. "המוצרים שהכי חסרים במלאי זה משקולות. מכל סוג: למוטות אולימפיים, למשקולות ידיים. יש מחסור בספות אימונים ובמוצרים נוספים. אנחנו מוכרים למועדוני כושר, לסטודיואים ולמועדונים, אבל גם לשוק הפרטי ומי שגמר לנו את המלאי זה השוק הפרטי. לא היינו רגילים לשוק הזה וכולם התלבשו עלינו".
כל הציוד הביתי חסר? גם אופני כושר? "רוב ציוד הספורט חסר במידה כזאת או אחרת בגלל דרישה גבוהה. גם אופני כושר. נוצר מצב שלקוחות פרטיים קנו מוצרים שהיו מתאימים רק לסטודיו ומכוני כושר - לא עושים חשבון למחיר.
"המחסור נוצר כי הגל הראשון רוקן את כל היבואנים מציוד בחודש אחד. אף אחד לא נערך לזה. כשהתחלנו להבין מה קורה, שלחנו הזמנות לספקים מחו"ל שייצרו לנו מהר מאוד ציוד, אבל לא לקחנו בחשבון שמה שקרה אצלנו - קרה בכל העולם. ואז בעצם נוצר ואקום מאוד רציני במפעלים עצמם ונהיה תור. זמני האספקה התארכו פי שניים. במקום חודש חודשיים: ארבעה-חמישה חודשים.
"לכל היבואנים יש כרגע סחורות בדרך. במהלך אוגוסט תגיעה סחורה, אבל אני לא יודע מה יהיה. יתכן שכל מה שיגיע - יילך בשבועיים שלושה. יש כאלה שמשלמים לנו מראש עבור ציוד שיגיע תוך חודש".
העליתם מחירים? "לא העליתי שקל לאורך כל התקופה. אני רואה בפייסבוק אנשים שמוכרים יד שנייה בכפול כסף מחנות. אם הממוצע ברגיל הוא 12-10 שקל לק"ג משקולת, היום זה עלה ל-20 שקל לפחות. וזה מוצר משומש".