לא יציבה כמו שחשבתם? מניית ענקית הטכנולוגיה טסלה נפלה משווי שיא של 883 דולר ב-26 בינואר לשווי של 563 דולר היום (שלישי) - ירידה של כ-35%. למעשה, מדובר בפעם השלישית בשנה האחרונה בלבד שטסלה איבדה כשליש מערכה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חברות טכנולוגיה ומניות צמיחה אחרות (בכוונה למניות של חברות שצפויות לצמוח בקצב ממוצע גבוה מהשוק) ספגו גם הן ירידות בחודש האחרון, אולם טסלה נפלה משמעותית יותר מאשר מניות גדולות אחרות בוול סטריט.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
טסלה שוב איבדה שליש מערכה. אילון מאסק
(צילום: EPA)
לצד נפילה זו, בחודשים האחרונים מניית טסלה הציגה דווקא מגמה כללית של צמיחה, כאשר ברקע הציפייה כי היא צפויה להרחיב את ייצור הרכבים שלה במהירות ובשל כך גם הרווחיות שלה תעלה.
עם זאת, הנפילה האחרונה במנייה הגיעה לאחר שמנכ"ל טסלה ואחד האנשים העשירים בעולם, אילון מאסק, צייץ בחשבון הטוויטר שלו ביום שבת כי אחד הרכבים החדשים של החברה, ה"סייברטראק" (Cybertruck), יסופק ללקוחות החברה רק ברבעון השני של 2021, זאת לאחר שמאסק חשף את הרכב כבר בשנת 2019.
טסלה נחשבת במידה רבה לחברה ההפכפכה ביותר מבין החברות הגדולות בוול סטריט, כאשר מניית החברה נפלה בסכומים דומים או גבוהים ממחירה הנוכחי פעמיים מאז תחילת 2020. המנייה צנחה בלמעלה מ-60% בחודשים פברואר-מרץ של שנה שעברה, עם פרוץ מגפת הקורונה. לאחר שקפצה בחודש אוגוסט האחרון לשיא חדש, היא שוב צנחה ב-33%, לפני שעלתה שוב.
כיום, טסלה נמצאת בירידה של כמעט 30% מאז הקפיצה של נאסד"ק ב-12 בפברואר והיא הפסידה כמעט 43% מהרווח שעשתה בחצי שנה האחרונה. לעומתה, מאז אותו יום נפלה אפל ב-13% ואמזון, מייקרוסופט ופייסבוק ירדו בפחות מ-10% כל אחת.

הביטקוין חוזר לזנק

כזכור, בחודש שעבר הודיעה טסלה כי היא קנתה ביטקוין בשווי 1.5 מיליארד דולר, מאז המנייה שלה המשיכה לרדת, בעוד מחיר הביטקוין עצמו עלה.
בהקשר ישיר לכך, לאחר שזינק לשיא חדש של למעלה מ-58 אלף דולר ואז נפל שוב לשווי של כ-43 אלף דולר בתוך כשבוע, בימים האחרונים הביטקוין חוזר לזנק לאור הנפילה של חברות הטכנולוגיה, כאשר ב-24 השעות האחרונות בלבד הוא קפץ בלמעלה מ-10% ונסחר כעת סביב 54.5 אלף דולר. כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות פורבס.
הנפילה של המטבע הווירטואלי החביב על מאסק גרמה לו לאבד, לפחות באופן זמני, את תואר האיש העשיר בעולם. נכון לחודש פברואר, מאסק ירד למקום השני במדד המיליארדרים של בלומברג, שמדרג את 500 האנשים העשירים בעולם. שוויו של מאסק עומד על 183.4 מיליארד דולר, ואילו שוויו של מייסד אמזון, ג'ף בזוס, שחזר למקום הראשון במדד, מסתכם ב-186.3 מיליארד דולר.
אחרי בזוס ומאסק, ברשימת עשירי העולם, נמצא ביל גייטס עם הון של 135 מיליארד דולר. במקום הרביעי מדורג ברנאר ארנו עם הון של 117 מיליארד דולר, ואחריו מארק צוקרברג ששוויו כ-99 מיליארד דולר.
בזוס החזיק בתואר במשך שלוש שנים עד ינואר. מאז, שני המיליארדרים מחליפים בין המקום הראשון והשני, בהתאם לשינויים בערכה של טסלה. מאסק עקף את בזוס לזמן קצר לאחר שחברת החלל שלו SpaceX גייסה 850 מיליון דולר מוקדם יותר החודש לפי שווי של 74 מיליארד דולר, עלייה של 60% מאוגוסט 2020. זאת, בנוסף לזינוק של 794% במחיר מניית טסלה בשנה האחרונה.