לאחר שזינק משווי של 30 אלף דולר בסוף חודש ינואר לשיא חדש של למעלה מ-58 אלף דולר בסוף השבוע האחרון, נדמה כי ההיסטריה סביב המטבע הווירטואלי נרגעה מעט והביטקוין נפל היום (שני) בכ-13%. כעת הוא נסחר סביב 49 אלף דולר. כך לפי אתר החדשות בלומברג (Bloomberg) ואתר המטבעות הווירטואלים coindesk.
האתריום (Ethereum), מטבע וירטואלי פופולרי נוסף, נופל גם הוא היום בשיעור של כמעט 20% ונסחר כעת סביב 1,600 דולר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במקביל, שרת האוצר האמריקנית, ג'נט ילן, קראה היום לביטקוין "לא יעיל בצורה קיצונית" בשל האנרגיה הרבה שמושקעת בכרייה ובמסחר שלו, טענה כי הוא "נכס מאוד ספוקלטיבי" והתייחסה לשימושו הנפוץ בקרב גורמים בלתי חוקיים, שכן הוא מוצפן ונחשב ל"חסר עקבות". "אנשים צריכים לדעת שזה נכס מאוד תנודתי וכן לדאוג מכך שהם עשויים להפסיד", אמרה ילן.
1 צפייה בגלריה
ג'נט ילן, שרת האוצר האמריקנית
ג'נט ילן, שרת האוצר האמריקנית
ג'נט ילן, שרת האוצר האמריקנית
(צילום: AFP)
כאמור, המטבע הווירטואלי שבר בחודש האחרון שיאים חדשים, לאחר שחברת טסלה, בראשות חובב המטבעות הווירטואלים ואחד מהאנשים העשירים בעולם - אילון מאסק, הודיעה כי השקיעה 1.5 מיליארד דולר בביטקוין ותאפשר תשלום בו לרכבים ולמוצרים נוספים שהיא מייצרת.
לטסלה הצטרפו גם חברת מאסטרקארד ובנק אוף ניו יורק מלון (BNY Mellon), והודיעו כי יאפשרו ללקוחות להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים בשירותים שהם מציעים.
בצל זאת, בחודש פברואר בלבד זינק הביטקוין בלמעלה מ-60%, מה שהוביל לטענות של אנליסטים ברחבי העולם כי מדובר בזינוק בשיעור מוגזם, שלא משקף כראוי את שוויו הנוכחי של המטבע בשוק, וסופו לרדת בחזרה.
כמו כן, ייתכן שהירידה היום אף הושפעה מהציוץ של מאסק עצמו ביום שבת האחרון, בו הוא כתב כי "מחירי הביטקוין והאתריום אכן נראים גבוהים", שכן התנודתיות הגבוהה במטבע מיוחסת בעיקר למשקיעים בודדים, אשר ידוע שעוקבים באדיקות אחר חשבונו של מאסק בטוויטר.
במקביל, לאחרונה עודד המיליארדר את עוקביו, למעלה מ-46.1 מיליון במספר, להשקיע בסוג נוסף של מטבע וירטואלי - Dogecoin, המבוסס על ממ (Meme) וסמלו הרשמי הוא כלב.
כאמור, המיליארדר מאסק הוא חובב ידוע של מטבעות קריפטו, ופירסם בעבר בטוויטר ציוצים רבים בנושא. כך למשל, בדצמבר, עורר מאסק עניין כשנשאל האם יש אפשרות להמיר לביטקוין את מיליארדי הדולרים שהרוויחה טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות. כשבוע לאחר מכן צייץ מאסק, שמעוניין לשגר משלחת אנושית למאדים בשנים הקרובות וכי הכלכלה העתידית של מאדים עשויה להיות מבוססת על מטבעות קריפטו, כמו ביטקוין.