המינוי שלא יצא לפועל: שר האוצר ישראל כץ התכוון לאחרונה למנות לתפקיד יו"ר מועצת הטוטו את מתן דיל, חבר המועצה ויו"ר האופוזיציה בעיריית רחובות, שעבד בבחירות כראש מטה הבחירות בליכוד. אלא שלאחר הגשת טפסי המועמדות, ביקש היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, הבהרות מדיל בנוגע לזיקה הפוליטית שלו - מה שעצר את תהליך המינוי והוביל את דיל למשוך את המועמדות. כך נודע ל-ynet.
בסביבתו של שר האוצר כץ הסבירו כי היועמ"ש העלה בעיה שנוגעת להליך מילוי הטפסים ולעובדה שדיל התמיין במקביל לתפקיד אחר, אולם גורמים המעורים בפרטים מספרים כי הדבר קשור לזיקתו הפוליטית.
1 צפייה בגלריה
מתן דיל, ישראל כץ
מתן דיל, ישראל כץ
מתן דיל, ישראל כץ
(צילום: קובי קואנקס, אבי מועלם)
דיל התמנה במסגרת מערכת הבחירות של מרץ 2019 למנהל מטה הבחירות הארצי של הליכוד. התפקיד החדש, כך דווח באותו חודש באתר mynet, הפך את דיל לאחד האנשים המשפיעים במפלגה, זמן קצר לפני הבחירות הארציות.
בעקבות בקשות ההבהרה של היועץ המשפטי, נפסק כאמור הליך המינוי וכץ מחפש מועמד אחר.
נזכיר כי בשבוע שעבר נחשפה התכתבות מהוואטסאפ הפרטי של מסינג, שבו כינה את השר כץ "הורדוס". ההתכתבות פורסמה לאחר שכץ התלונן על מסינג בפני היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט, בטענה כי מסינג מדליף מידע מישיבות קבינט הקורונה ומתדרך נגד השר. לאחר הסערה סביב הפרסום, מסינג הגיב לטענות של השר ישראל כץ נגדו, והודיע כי לא יתפטר מתפקידו.
מטעמו של שר האוצר כץ נמסר: ״בעקבות שיחתם של עידן פרץ, ראש מטה שר האוצר, והיועץ המשפטי של המשרד אסי מסינג, בנושא מועמדותו של מר מתן דיל לתפקיד יו"ר מועצת הטוטו, אשר במהלכה הודיע לו היועץ כי התגלתה בעיה בדרך מילוי הפרטים של המועמד בכל הקשור לזיקה פוליטית, ולאחר שמר דיל הודיע לפרץ כי הוא מושך את הבקשה להתמנות היות והוא נמצא בשלבים מתקדמים של הליכי המיון לדירקטוריון חברת חוצה ישראל - הופסקו הליכי המינוי לתפקיד בטרם נתקבלה החלטה כל שהיא בנושא והוחלט לפעול לאיתור מועמד אחר לתפקיד".
דיל מסר בתגובה: "עוד לפני שזה הגיע לוועדה הודיתי להם על האמון אבל עצרתי את התהליך באמצע והמשכתי את המועמדות בתפקיד אחר שיותר מעניין אותי".