חילופים בצמרת אמזון: ג'ף ווילק, מנהל הפעילות הצרכנית של החברה ומי שנחשב ליורש אפשרי של המנכ"ל והמייסד ג'ף בזוס, פורש בשנה הבאה לאחר יותר משני עשורים בחברה - כך הודיעה אמזון. יחליף אותו דייב קלארק, סגן הנשיא הבכיר לקמעונאות.
בזוס כתב לעובדים בעקבות החלטת ווילק שהוא "מורה דגול לכולנו", ואמר כי קלארק בהחלט מתאים לרשת אותו. עוד כתב כי "מאז שג'ף הצטרף לחברה, היה לי מזל שהוא היה מורה הדרך שלי. מורשתו והשפעתו ימשיכו הרבה לאחר עזיבתו. הוא פשוט מאותם אנשים שבלעדיהם אמזון היתה בלתי מוכרת לחלוטין".
2 צפייה בגלריה
בלייזר
בלייזר
חילופים בצמרת. אמזון
(צילום: Sundry Photography/shutterstock)
ווילק, בן 53, הצטרף לאמזון ב-1999 והוביל את פעילותה בעולם, ועתה מפקח על עסקי הקמעונאות שלה - המקוונות והפיזיות. הוא נחשב לאחד המנהלים המקורבים לבזוס, וכאמור נחשב עד כה ליורש אפשרי אם זה יחליט לפרוש.
גם קלארק הצטרף לחברה בשנת 1999. ב-2013 מונה לאחראי על הפעילות הלוגיסטית העולמית של אמזון. כינויו בחברה הוא "הצלף" ("The Sniper") בשל תשומת ליבו לפרטים וסגנון הניהול הקשוח שלו - הוא אינו מהסס לאתר עובדים שמתרשלים בעבודה ולפטרם.
2 צפייה בגלריה
מימין: מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, וג'ף וויליק, מנהלת הפעילות הצרכנית
מימין: מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, וג'ף וויליק, מנהלת הפעילות הצרכנית
מימין: מייסד ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, וג'ף וויליק, מנהלת הפעילות הצרכנית
(צילומים: בלומברג וגטי אימג'ס)

אחת התקופות המאתגרות

לפי CNBC, ווילק פורש באחת התקופות המאתגרות לאמזון על רקע מגיפת הקורונה והקשיים הלוגיסטיים שהיא מערימה, וזאת בשעה שהדרישות למשלוחים רק מתגברות. הוא סייע בניווט החברה במציאות של עיכובים במשלוחים ועלייה במתחים מול עובדי המחסנים, שדורשים שיפור בתנאי הבטיחות שלהם.
ווילק וקלארק הם חברים בצוות ה-S-Team של בזוס, שכולל יותר מתריסר מנהלים בכירים מכל תחומי הפעילות של אמזון, כמו קמעונאות, מחשוב בענן, פרסום ומבצעים. כמעט ולא נרשמו פרישות מבין חברי הצוות, וגם אם כן - לא תמיד מתמנה לפורש מחליף לתפקיד אותו עזב. בשנה שעברה פרש חבר הצוות ג'ף בלקברן, סגן נשיא בכיר לעסקים ופיתוח תאגידי. הוא הודיע על שנת שבתון ב-2020.
עם זאת, בזוס הודיע על צירוף שלושה מנהלים ל-S-Team: אליסיה בולר דיוויס, סגנית נשיא לענייני לקוחות - האישה השחורה הראשונה אי פעם בצוות; ג'ון פלטון, סגן נשיא לשירותי משלוחים; ודייב טרידוול, סגן הנשיא למסחר מקוון האחראי על תפעול אתר החברה.