הצעתו המשופרת של הקבלן ח.י דמרי שהוגשה אתמול (רביעי), היא הזוכה ברוב קולות בהצבעה של בעלי האג"ח סידרה ט' - נושי ישראייר. דמרי הציע 140 מיליון שקל במזומן ועקף את הצעתו של מוטי בן משה ודור אלון ושל רמי לוי באמצעות בי.גי.איי.
יש לציין שהצעתו של דמרי הוגשה לאחר המועד שקבע הנאמן, עו"ד אופיר נאור, ולכן רמי לוי, כבר מאיים בהליך משפטי נגד החלטת דימרי (בהנחה שהנאמן גם הוא יבחר בה ויגיש אותה לאישור בית המשפט כהצעה הזוכה), בטענה כי נעשתה שלא כדין לאחר המועד של הגשת ההצעות במסגרת הליך הבסט פיינל (הצעה אחרונה משופרת). גם בן משה וחברת דור אלון פנו לבית המנשפט בבקשה להוצאת צו מניעה ועצירת אסיפת מחזיקי האג"ח.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ל-ynet נודע כי לוי שלח הבוקר מכתב לנאמן על ידי בא כוחה של חברת בי. גי.איי, בו הוא מתריע כי אם תוגש לבית המשפט לאישור הצעה של מתמודד אחר החברה תפעל בערכאות משפטיות על מנת לעמוד על זכותה. ההערכה היא כי גם מוטי בן משה יצא בהליך דומה נגד הצעת דמרי.
2 צפייה בגלריה
ישראייר
ישראייר
ישראייר
(צילום: דני שדה)

כזכור, בסיבוב האחרון נבחרה הצעתו של לוי על ידי הנאמן כהצעה הנבחרת להגשה לאישור בית המשפט. לוי טוען במכתבו: "לאור העובדה כי הוגשו מספר הצעות רכישה החליט הנאמן לאפשר למציעים להגיש הצעה נוספת עד ליום 30 לנובמבר. בי.גי.איי שיפרה את הצעתה תוך הסתמכות על כך שמדובר במועד אחרון ועל כך שמדובר במעין מכרז.
"חרף זכייתה של החברה בהליך לרכישת ישראייר, תוך הפרת עקרון השוויון ולתמיהתה של החברה, חברות אחרות החליטו לפעול שלא בדרך הנאותה ובתום לב והחליטו להגיש לנאמן הצעות משופרות שלא במועדים שנקבעו על ידי הנאמן.
"התנהלות זו פגעה בחברה, שהצעתה נחשפה לעיני כל ואפשרה לצדדים אחרים לכלכל את צעדיהם באופן שלא התאפשר לחברה. להפתעתה של החברה, ביום 10 לדצמבר החליט הנאמן, על אף הפגיעה הברורה בזכויותה של החברה, כי תינתן למציעים האפשרות להציע הצעה אחרונה לרכישת ישראייר עד ה-14 בדצמבר.
2 צפייה בגלריה
יגאל דמרי, מטוס של ישראייר ורמי לוי
יגאל דמרי, מטוס של ישראייר ורמי לוי
דמרי ורמי לוי. גם בן משה מתנגד
(צילום: אוראל כהן, דני שדה, AFP)
"יובהר כי ביום האחרון הוגש מטעם חברת דמרי הצעה בניגוד לכללי ההתמחרות. לאור האמור לעיל הרי כי בי.גי.איי היא הזוכה בהליך ההתמחרות וככל שתבחר הצעה אחרת בניגוד לכלכלים שהותוו תאלץ בי.גי.איי להגן על עצמה בערכאה מוסמכת", נטען מטען רמי לוי ובי.גי.איי.
במקביל פנתה כאמור גם חברת דור אלון, שבבעלות מוטי בן משה, לבית המשפט המחוזי בת״א בדרישה להוציא צו מניעה למכירת ישראייר ולהורות מידית על עצירת אסיפת מחזיקי האג”ח סדרה ט׳ של אי.די.בי פיתוח.
לבן משה טענות קשות לנאמן מחזיקי האג”ח: "התנהלות הרמטיק, כאשר דחיית מועד נעילת ההצבעה נעשתה 5 דקות בלבד לאחר פרסום ההצעה המאוחרת ובעת שההצבעות מתבצעת, מעלה תמיהות קשות. התנהלות זו מצד הרמטיק, פורצת לחלוטין את מסגרת ההליך, עלולה לשבור את כללי המשחק ולפגוע אנושות בעקרון ההגינות".
הצעתו המלאה של דמרי כוללת כאמור 140 מיליון שקל במזומן ו-17% ממניות החברה שיוחזקו בנאמנות עבור מחזיקי האג"ח עד שישראייר תונפק בבורסה. אם החברה לא תונפק, דמרי מתחייב לרכוש את המניות ב-29.5 מיליון שקל, כך שהצעתו משקפת שווי חברה של 170 מיליון שקל, הגבוהה מבין שאר הצעות המתמודדים.