במסגרת עתירת חנויות הצעצועים נגד מכירת צעצועים ברשתות הפארם והמזון בתקופת הסגר בעוד הן סגורות, בג"ץ ביקש היום (ב') מהמדינה, "לתקן בתוך שבוע את התקנות - כך שרשתות המזון והפארם לא יוכלו להמשיך ולמכור צעצועים ובגדים, או לחשוב על פתרון אחר".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
את העתירה הגישו רשתות הצעצועים עידן 2000 וכפר השעשועים נגד תקנות הקורונה שמאפשרות לחנויות חיוניות כמו סופר-פארם, מקס סטוק ואחרות למכור מוצרים שלא הוגדרו כחיוניים, בראשם צעצועים וביגוד, דבר הפגע לטענתן בחנויות הצעצועים והאופנה שעליהן גזרה המדינה סגר.
1 צפייה בגלריה
בני גרינאפל, מנכ"ל עידן 2000 וכפר השעשועים,
בני גרינאפל, מנכ"ל עידן 2000 וכפר השעשועים,
בני גרינאפל, מנכ"ל עידן 2000 וכפר השעשועים
(צילום: קובי קואנקס)
רשתות הצעצועים טענו באמצעות עו"ד גדעון פישר ממשרד גדעון פישר ושות' ועו"ד ד"ר מתן גוטמן שתקנות הקורונה פוגעות בשוויון ומתירות לחנויות מזון ופארם להמשיך למכור ללא הגבלה צעצועים, בגדים, ספרים ועוד.
שופטי בית המשפט העליון ביקשו כאמור מהמדינה לתקן את התקנות בתוך שבוע, כך שחנות שנותרה פתוחה בזמן הסגר תוכל למכור אך ורק מוצרים חיוניים כגון מזון, תרופות, מוצרי היגיינה ולא תוכל למכור צעצועים ובגדים.
עו"ד גדעון פישר, אמר כי "אנו מברכים על ההחלטה, אשר למעשה מקבלת את העתירה שהגשנו ומבקשת מהמדינה לתקן את התקנות אשר פגעו באופן קשה בחנויות הצעצועים. אנו מקווים כי העוול יתוקן וחנויות הצעצועים יוכלו להמשיך ולפעול על-פי חוק ולהתפרנס בכבוד, גם בימי הקורונה".
עו"ד רועי כהן, נשיא להב, שהופיע היום כצד בדיון בבג"ץ, אמר ל-ynet כי "בית המשפט הבהיר בדיון הקודם את דרישתו שעסק חיוני ימכור רק את מוצריו, אך התיקון שעשתה המדינה בתקנות הקורונה מחורר כמו גבינה שוויצרית ומאפשר לרשתות כל-בו ופארם להמשיך למכור באין מפריע מוצרים לא חיוניים ושוב העסקים הקטנים משלמים את המחיר הכבד. לא יכול להיות שחנות רחוב קטנה נאלצת לסגור ולידה רשת גדולה פתוחה ומוכרים את מוצריה ללא מפריע".
בני גרינאפל, מנכ"ל עידן 2000 וכפר השעשועים, אמר בתגובה: "זוהי הצלחה ענקית לחנויות הצעצועים. בג"ץ חיבק את בעלי העסקים הקטנים כאשר הורה למדינה, באיחור מסוים, להפסיק את הגזל שקרה במהלך הסגרים. אנו תקווה שתקינה זריזה ואכיפה משמעותית ישלימו את המהלך המבורך".