2 צפייה בגלריה
פרויקט מגדלי מתם מזרח של חברת גב ים
פרויקט מגדלי מתם מזרח של חברת גב ים
אפל מצטרפת. פרויקט מגדלי מתם מזרח של חברת גב-ים
(תכנון: ישר אדריכלים, הדמיה: ויופוינט)
עובדים מהבית בגלל המגפה? דווקא בזמן משבר הקורונה עסקה גדולה בענף המשרדים. ענקית הטכנולוגיה אפל תשכור מחברת הנדל"ן המניב גב-ים שטח משרדים בפארק מתם בחיפה לתקופה של 7 שנים (עם אופציה להארכה) תמורת סכום של כ-30 מיליון שקל לשנה.
על פי דיווח שמסרה היום (ג') חברת גב ים לבורסה, היא חתמה על הסכם שכירות עם חברת הייטק בינלאומית לגבי שטח של 28 אלף מ"ר עילי וכ-620 מקומות חניה תת-קרקעיים. החברה תשכור את כלל שטחי השלב הראשון בפרויקט החדש המוקם בימים אלו בפארק מתם - מגדלי מתם מזרח.
עוד עולה מהדיווח כי תקופת השכירות תחל לאחר השלמת הקמתו של השלב הראשון בפרויקט, הצפויה להתרחש במהלך הרבעון השלישי של שנת 2022. החתימה על ההסכם מגיעה בהמשך למזכר הבנות (LOI) שנחתם בין הצדדים במהלך הרבעון השני של השנה.
בדיווח לבורסה נכתב: "חברת גב-ים לקרקעות בע"מ ('החברה') מתכבדת לעדכן כי ביום 16 בנובמבר 2020 חתמה החברה הבת, מת"ם - מרכז תעשיות מדע חיפה בע"מ ('מת"ם) - על הסכם שכירות עם חברת הייטק בינלאומית מובילה ('השוכרת'), לשכירות שטח של 28 אלף מ"ר עילי וכ-620 מקומות חניה תת קרקעיים, בפארק מתם, חיפה ('הסכם השכירות')".
2 צפייה בגלריה
פארק מתם חיפה
פארק מתם חיפה
פארק מתם חיפה
(צילום: מיכאל דורון ו-evolvemedia)
גורם בענף הנדל"ן אמר ל-ynet כי מדובר באחת מעסקאות השכירות הגדולות ביותר שהיו בישראל בתחום המשרדים בשנים האחרונות בכלל, ובפרט מאז החל משבר הקורונה.

השכנות: אמזון, אינטל, מיקרוסופט וגוגל

פרויקט מגדלי מתם מזרח כולל שני מבנים עיליים בשטח כולל של כ-56 אלף מ"ר עילי ושטחי חניה תת-קרקעית בשטח של כ-37 אלף מ"ר. הוא תוכנן על ידי משרד ישר אדריכלים. במהלך הרבעון השלישי של השנה, השכירה מת"ם שטח של כ-6,000 מ"ר וכ-120 מקומות חניה בפרויקט לחברת GE Healthcare, אשר תעשה בו שימוש הן למשרדים והן למרכז פיתוח הכולל מעבדות. פארק מתם משתרע על שטח של מעל 300 אלף מ"ר ומאכלס מרכזי מחקר ופיתוח של חברות הייטק בינלאומיות נוספות כגון אמזון, אינטל, מיקרוסופט, גוגל ועוד.
חברת אפל שוכרת כיום מחברת גב ים משרדים בפארק גב ים בהרצליה פיתוח. מדיווחים של גב-ים בשנים 2014-2015 עולה כי אפל שכרה בשנת 2014 את מלוא שטחי המשרדים בבניין המזרחי בגב-ים o2 בהרצליה פיתוח צפון בשטח כולל של 12,500 מ״ר. בשנת 2015 דיווחה גב-ים שהשלימה את הבניין המערבי בפרויקט ששטחו הכולל 16,500 מ״ר, מתוכו אפל מימשה אופציות שניתנו לה ושכרה 7 קומות. מאז חלפו למעלה מ-5 שנים וככל שהיו תוספות שטחים, הן לא דווחו.
מדובר גב ים נמסר בתגובה: "מעבר להודעה לבורסה לא נתייחס".
ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, מסרה: "ענקית הטכנולוגיה מתייצבת לצד ענקיות ההייטק העולמיות ומביעה אמון בחיפה. הרחבת פעילותה של אפל בעיר משתלבת במאמצי העירייה ששמה לפתח את תחומי התעשיות עתירות הידע כעוגן כלכלי חשוב וכמקור תעסוקה ופרנסה איכותיים לאלפי תושבי חיפה".
עו"ד דוד עציוני, יו"ר החברה הכלכלית לחיפה, הוסיף: "אנו מברכים את אפל על הבחירה בחיפה ובפארק מתם. יש כאן את האקו-סיסטם המגוון ביותר בישראל, וזו בדיוק הדרך למשוך צעירים להגיע ולעבוד בעיר. זו בשורה גדולה לחיפה הטומנת בחובה הזדמנויות רבות והגעתה על רקע משבר הקורונה מעודדת וחשובה ומעידה כי לחיפה הבסיס האיתן לחיזוק כלכלי".