חברת קוקה קולה ישראל (החברה המרכזית למשקאות קלים) מוציאה לחל"ת מאות עובדים ומקצצת בשכר, עקב משבר הקורונה שפגע בהכנסותיה. כך נודע לכלכליסט. לפי ההערכות, מדובר בכ-600 עובדים שיישלחו לחופשה ללא תשלום. הסיבה היא אובדן ההכנסות מהשוק המוסדי של החברה - ברים, מסעדות, בתי קפה, מלונות, קיוסקים ועוד.
השוק המוסדי מהווה כ-30% ממכירות החברה. לא מדובר רק באובדן שוק עבור המשקאות הקלים של החברה, אלא גם באובדן מכירות בתחום משקאות האלכוהול. קוקה קולה ישראל היא אחת מהחברות הגדולות ליבוא משקאות אלכוהוליים לארץ, והיא מעסיקה מאות עובדים בקידום מכירות ושיווק המשקאות לעסקי חיי הלילה בישראל.
1 צפייה בגלריה
מפעל קוקה קולה בבני ברק
מפעל קוקה קולה בבני ברק
מפעל קוקה קולה בבני ברק
(צילום: צביקה טישלר)
בנוסף, קוקה קולה ישראל היא בעלת מבשלת הבירה יצרנית קרלסברג וטובורג בישראל, הסובלת גם הם מירידה משמעותית במכירות. החברה מעסיקה בישראל כ-4,700 עובדים והיא חברת המשקאות הקלים הגדולה בארץ.
במקביל להוצאת העובדים לחל"ת, החברה החליטה על קיצוץ שכר בגובה 10% לחברי ההנהלה וקיצוץ בגובה 5% למשתכרים 15 אלף שקל ומעלה. עובדים שיצאו לחל"ת יקבלו מענק בסך 3,000 שקל.
מהחברה המרכזית למשקאות קלים נמסר בתגובה: "לנוכח משבר מגיפת הקורונה והתמשכות הפסקת הפעילות המהותית בשוק הצריכה מחוץ לבית, הכולל בין השאר מסעדות, בתי קפה, אולמות שמחה, חופי ים, בתי מלון, ברים וכו', החליטה החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ על הוצאה של כ-600 עובדים מכלל עובדי הקבוצה לחל"ת.
"לעובדים אלה החליטה החברה, בשיתוף ההסתדרות וכן ועדי העובדים, לתת מענק מיוחד של 3,000 שקל. כמו כן, החליטה החברה לקצץ את השכר ב-10% לחברי ההנהלה והמטה ובין 5%-7.5% רק למשתכרים מעל 15 אלף שקל. לאלו המשתכרים מתחת לסכום זה לא יבוצע קיצוץ בשכר".