בצל ההנחיות החדשות: כשבוע לאחר שתנובה הרחיבה את פיילוט המכירה הישירה לבית הצרכנים, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, גם שטראוס תשווק חלק ממוצריה לבית הלקוחות. תנובה השיקה בשבוע שעבר שירות משלוחים של מוצרי חלב בסיסיים עד הבית תחת הפיילוט "תנובה עד הבית". אתר ההזמנות כולל חבילות מוגדרות מראש של מגוון מוצרי חלב. המשלוח יהיה ללא עלות וניתן יהיה לקבל את החבילה.
מדובר בחבילות מוצרים שהרכבן קבוע מראש ועלותן החל מ-78 שקלים, בהתאם לגודל. בכך היא משתמשת במצב החירום שנוצר בעקבות התפשטות נגיף הקורונה כדי לערוך ניסוי במשלוח ישיר לצרכנים של מוצרי חלב, שעוקף את רשתות השיווק.
לפי תנובה, במסגרת הפיילוט החברה החלה להציע חבילות מובנות מראש של מוצרי חלב מתוצרתה, באתר המכירה הישרה שלה eaty. עד כה ניתן היה לרכוש באתר חבילות של מוצרים להכנת מאפים. כעת, החברה מציעה שם גם שש חבילות של מוצרי חלב ב-132.90-78 שקל.
2 צפייה בגלריה
חלב תנובה
חלב תנובה
חלב תנובה
(צילום: יריב כץ)
"השירות נועד לתת פיתרון של קנייה משלימה למי שנמנעים לצאת לקניות בשל המצב", מסרה החברה בהודעה לעיתונות. "השירות יינתן בשלב ראשון במספר מצומצם של ערים ויתרחב בימים הקרובים לאזורים נוספים".
למרות שמרכולים וסניפי רשתות המזון פתוחים, יש צרכנים שמעדיפים להזמין משלוחים הביתה. אמנם רוב רשתות המזון מציעות גם שירות משלוחים אונליין, אך לעיתים ההמתנה לשירות זה אורכת מעבר ליממה, במיוחד בימים אלה. יחד עם זאת, לא ברור אילו צרכנים ירצו לקנות בנפרד מוצרי חלב מאתר תנובה, אם ניתן להניח שהם במילא עורכים קניות בסניף או באתר של רשת מזון.
2 צפייה בגלריה
האתר של תנובה למשלוחי מוצרי חלב עד הבית
האתר של תנובה למשלוחי מוצרי חלב עד הבית
האתר של תנובה למשלוחי מוצרי חלב עד הבית
(צילום מסך מהאתר)
לפי החברה, את המשלוח תספק חברת המשלוחים של Gett Delivery תוך שימוש במערך של המרכז הלוגיסטי של החברה בפתח תקווה. צרכנים שיזמינו עד השעה 17:00 יקבלו את המשלוח עוד באותו הערב, במפתן דלתם. על מנת לקבל את המשלוח בחינם, במקום בעלות של 10 שקלים, יש להזין קוד לקופון "משלוח חינם". הקוד קופץ אוטומטית בעת הזמנת החבילה.
נראה שמדובר בשירות מצומצם שמוגבל בעיקר לאזור גוש דן והשרון. בין הערים שניתן להזמין אליהן את המוצרים: תל אביב, גבעתיים, רמת גן, בני ברק, גבעת השלושה, גבעת שמואל, כפר סירקין, סביון, קריית אונו, פתח תקווה, הוד השרון ורמת השרון.

ואיך המחירים?

בדקנו את המחירים של החבילה במחיר הנמוך ביותר שהיא חבילה "זוגית", הכוללת: שני קרטוני חלב 3% מהדרין, שני גביעי קוטג' 5% מהדרין, גבינה לבנה 5% מהדרין, גבינה צהובה ענק 200 גרם, שני מעדני יולו, שני יופלה תות, שני יוגורט תנובה 3% ושני מכלי שמנת מתוקה 38%.
החבילה הזוגית מתומחרת ב-78 שקל. ברשתות השיווק היקרות ביותר, ניתן למצוא את הפריטים הכלולים בה ב-95.29 שקל כ-22% יקר יותר. לעומת זאת, ברוב רשתות השיווק המחיר יהיה נמוך יותר, כך שאפשר לקנות את המוצרים בחבילה הזאת גם ב-62.6 שקל, פער של כ-20%.
החברה מציעה גם חבילות משפחתיות עם אותם מוצרים, חבילה "קלילה" עם מוצרים מופחתי שומן, חבילה למתאמנים עם מוצרים עתירי חלבון וחבילה לטבעונים. אין אפשרות לשינוי, הורדה או הוספת מוצרים לחבילות.
כאמור, גם שטראוס הודיעה כי הרחיבה את היצע המוצרים שבאתר האונליין של קפה עלית, הכולל בעיקר קפסולות אספרסו. על רקע זה, יוצעו למכירה באתר כלל מוצרי קפה עלית: טורקי, נמס, פלטינום, שוקולית וקפסולות האספרסו, וכן מוצרי יד מרדכי: שמן זית, סדרת הרטבים, סילאן ודבש וממתקים שונים ובהם סוכרזית קלאסי, סטיוויה וסוכרלוז. כלל מוצרי האתר יוצעו בהנחה של 15%עם משלוח תוך 48 שעות עד בית הלקוח, ללא עלות ברכישה מעל 75 שקלים.
בהכנת הידיעה השתתפה נורית קדוש, כלכליסט
פורסם לראשונה: 10:37, 15.03.20