שבוע אחרי הדו"חות הטובים של התעשייה האווירית מפרסמת גם אלביט מערכות את דו"ח הרבעון השלישי. החברה מציגה עלייה בהכנסות ובצבר ההזמנות שהגיע לשיא, לצד ירידה גדולה ברווח הנקי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בצד החדשות הטובות: הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2020 הסתכמו ב-1.134 מיליארד דולר, עלייה של 3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. צבר ההזמנות של החברה גדל ב-11% ל-10.858 מיליארד דולר, כאשר שני שליש ממנו מיועד ללקוחות מחוץ לישראל.
2 צפייה בגלריה
הרמס 900
הרמס 900
הרמס 900 של אלביט
(צילום: AFP / אלביט מערכות)
בצד החדשות הפחות טובות: אלביט רושמת ירידה ברווח הגולמי מ-286.2 מיליון דולר ל-237.4 מיליון דולר, וברווח הנקי רושמת החברה ירידה של 77% מ-72 מיליון דולר ל-17 מיליון דולר. הרקע לירידה הוא בעיקר מחיקה בסך 60 מיליון דולר, שעליה כבר הכריזה החברה, בעקבות הצמצום בפעילות התעופה האזרחית, וחברת הבת של אלביט בארה"ב, יוניברסל.
עם זאת, בנתוני הרווח לפי Non Gaap המנוכים מהפרשות חד פעמיות, הגדילה אלביט את הרווח הגולמי מ-290 מיליון דולר ל-302.3 מיליון דולר, ואת הרווח הנקי מ-58.7 מיליון דולר (5.3% מההכנסות) ל-72.7 מיליון דולר (6.4% מההכנסות).
אלביט מבצעת ארגון מחדש, שיכלול מעבר למבנה של ארבע חטיבות במקום חמש, עם פירוק חטיבת המודיעין והמל"טים. פעילות המל"טים תועבר לאחריות חטיבת כלי הטיסה, פעילות אל אופ תאוחד ניהולית עם אלישרא, וייצור הרקטות וערכות ההנחייה לפצצות יועבר מחטיבת כלי הטיס לחטיבת היבשה/תעש.
2 צפייה בגלריה
בוצי מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט
בוצי מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט
בוצי מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט
(צילום: אוראל כהן)
"אני מרוצה מאוד מהדו"ח, אלביט ממשיכה להגדיל את ההזמנות ואת הצבר, וגם את הרווחיות בניכוי הפרשות חד פעמיות", אומר מנכ"ל אלביט, בצלאל (בוצי) מכליס. "אי הוודאות בשוק הביטחוני יורדת, עם הכרזות בשווקים שאנחנו פועלים בהם כמו בריטניה, גרמניה, אוסטרליה ושבדיה, על הגדלת תקציבי הביטחון, בין השאר כדי לסייע לכלכלות המקומיות".
לדברי מכליס, "גם בקורונה כבר רואים את האור בקצה המנהרה עם החיסונים שמתקרבים לשוק. צוותים של החברה כבר טסים לחו"ל תוך שמירה על מגבלות הבטיחות. הארגון מחדש סייע לנו להיות ממוקדים ולהיות מוכנים לשינויים בשוק כפי שאנחנו מצפים להם".
בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, הכריז בשבוע שעבר על הגדלת תקציב הביטחון המקומי ב-16 מיליארד ליש"ט בארבע השנים הקרובות לצרכי התעצמות, ואלביט עשויה לזכות מכך לחוזים חדשים בתחום המל"טים ומערכות ההגנה לרכב משוריין.