בשורה טבעונית מהצפון: סטארטאפ לתחליפי בשר מקיבוץ דן בשם Peas of Bean החל לאחרונה שיתוף פעולה עם שופרסל, במסגרתו הוא מייצר עבורה בורגרים טבעוניים תחת המותג הפרטי. זו הפעם הראשונה שהרשת נכנסת לתחום תחליפי הבשר.
החברה נוסדה ב-2017 על ידי שני חברים, נעם פתחה מקיבוץ דן וסטס לוין מקיבוץ מחניים, שף שעסק בפיתוח מוצרים במפעלי מזון. השניים החליטו לייצר מזון בריא מחומרים טבעיים בלבד והקימו סטארטאפ שפעל בסיוע האקסלרטור של אראל מרגלית לקידום הפודטק בצפון הארץ.
1 צפייה בגלריה
בורגרים טבעוניים של המותג הפרטי של שופרסל
בורגרים טבעוניים של המותג הפרטי של שופרסל
בורגרים טבעוניים של Peas of Bean
(צילום: יח"צ)
בעקבות הקשר שנוצר עם שופרסל, החברה פיתחה עבורה סדרת בורגרים טבעוניים המכילים אחוז גבוה של קטניות וחלבון. המוצרים אפויים ולא מטוגנים, ומכילים אחוזי שומן נמוכים יחסית. פתחה אמר לממון ול-ynet כי בעולם תחליפי הבשר, הקטניות תופסות תאוצה כמקור לחלבון ולפחממות.
לדבריו, הם אינם משתמשים באבקות או בעשבי תבלין מיובשים, ולא בחומרים משמרים בבורגרים שלהם, אלא בחומרים טבעיים בלבד כמו עדשים שחורות ופירות יבשים, בורגר פלאפל מחומוס ובורגר אפונה. המוצר משווק קפוא והוא בעל חיי מדף ארוכים.
כל מוצרי הסדרה נושאים את התו Vegan Friendly. בסדרה יש גם שני מוצרים אורגניים - בורגר אפונה אורגני, בורגר פלאפל אורגני. החברה פתחה כעת במגעים עם משרד הכלכלה להקים מתקן ייצור גדול יותר בצפון.
שוק תחליפי הבשר בישראל נאמד ב-261 מיליון שקל בשנת 2019. לדברי המשנה למנכ"ל שופרסל וסמנכ"ל סחר ושיווק אורי קילשטיין, בהמשך יתווספו לסדרה מוצרים נוספים, בהם טחון מהצומח ושווארמה.