אל על צופה ירידות בהכנסות בשל השפעת הקורונה על פעילותה: חברת התעופה הודיעה היום (ה') לבורסה לניירות ערך (ני"ע) בתל אביב כי "החברה עדכנה את הערכותיה לגבי השלכות האירוע על תוצאותיה הכספיות, ובהתאם להערכות אלו, צופה החברה בשלב זה ירידה בהכנסותיה שלהערכתה נכון לייחסן לאירוע נגיף הקורונה בטווח של כ-50 עד 70 מיליון דולר, וזאת בגין חודשים ינואר ועד אפריל 2020 (כולל), מתוכם כ-40 עד 50 מיליון דולר בגין הרבעון הראשון לשנת 2020".
עוד נמסר כי "להערכת החברה, הירידה כאמור צפויה להתקזז בחלקה עם צמצום בהוצאות התפעוליות של החברה. בהתאם, החברה מעריכה בשלב זה כי ההשפעה של הירידה כאמור על תוצאות החברה בגין החודשים ינואר עד אפריל 2020 (כולל) צפויה להיות בטווח של כ-25 עד 45 מיליון דולר, מתוכם כ-15 עד 30 מיליון דולר בגין הרבעון הראשון לשנת 2020". המניה צונחת ב-7.3% במסחר בתל אביב.
1 צפייה בגלריה
איטליה וותיקן רומא נגיף וירוס קורונה
איטליה וותיקן רומא נגיף וירוס קורונה
חובשים מסכות בוותיקן ברומא
(צילום: AP)
נזכיר כי לפני כשבועיים דיווחה אל על כי ביטול הטיסות בעקבות המגפה בסין צפוי להוביל לירידה של 30 מיליון דולר בהכנסות. היא הדגישה אז כי להערכתה, מרבית הירידה צפויה להתקזז בצמצום ההוצאות התפעוליות שנבע מביטול הטיסות, כמו תשלום לצוותי אוויר, ירידה בהוצאות דלק סילוני, תחזוקה וכו'.
בתחילת החודש ביטלה החברה את הטיסות לבייג'ינג (בשלב זה הביטול תקף עד ל-25 במרץ). בכך הצטרפה לעשרות רבות של חברות תעופה בעולם שהחליטו, באופן עצמאי או בהוראת הממשלה המקומית, על הפסקת הטיסות לסין עד להבהרת המצב. הירידה בהכנסות נובעת גם מדילול הטיסות ליעדי המזרח תאילנד, סין, הונג קונג, בנקוק וכו'. מעבר לכך, עקב הבהלה מהידבקות בנגיף ואזהרות על סיכוי גבוה יחסית להדבקות במטוסים, חלה ירידה כללית במספר הנוסעים בכל חברות התעופה כולל באל על, גם בקווים שאינם למזרח.
בשבוע שעבר שלח מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, אגרת לעובדים ובה הזהיר כי "ייתכנו צעדים דרמטיים והחלטות כואבות". הוא כתב: "אנו בעיצומו של אירוע גלובלי ומוקדם עדיין לחזות את כל השפעותיו. ניתן לומר בביטחון רב כבר עתה כי מדובר בשעת מבחן למדינות בעולם ובתוכן מדינת ישראל, ענף התעופה ולאל על. ידענו בעבר שעות קשות ותמיד מצאנו בתוכנו את היכולת להתאחד, לקבל החלטות לא פשוטות, להתגבר ובסופו של יום לנצח ולצאת מחוזקים. דבר אחד ברור - אנחנו לא נתפשר על הערכים שלנו. הבטיחות והביטחון תמיד יעמדו ברש סדר העדיפות ומתוך כך גם האחריות ללקוחותינו ואנשינו".