החשד של רשות המיסים: תושב קיסריה, עופר זלוף, לא דיווח על חשבונות בנק בחו"ל בהיקף של מעל ל-112 מיליון שקל, וכמו כן לא דיווח על הכנסות שהופקו בחו"ל בסכום של כ-10 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שמו של החשוד, תושב חוזר ששב לארץ לפני 13 שנה, המשמש כמנהל ובעל מניות בחברות בחו"ל, נכלל ברשימת בעלי חשבונות בנק בחו"ל שהתקבלה על פי הסכמים לחילופי מידע בין מדינות ורשויות מס (CRS - Common Reporting Standard). ברשות המסים מתנהלות בימים אלה חקירות בענייניהם של עשרות בעלי חשבונות נוספים ששמם עלה ברשימה.
1 צפייה בגלריה
הכנת דוח כספי
הכנת דוח כספי
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
על פי החשד, זלוף מחזיק בחשבונות בנק בחול בהיקף של 26 מיליון ליש"ט (כ-112 מיליון שקל), שעליהם לא דיווח. בחיפוש שנערך בביתו נמצאו מסמכים שונים לרבות כרטיסי אשראי של בנקים בחו"ל ומחשבים המשמשים את החשוד לשם שליטה וניהול עסקיו בחו"ל.
בנוסף, עולה החשד כי זלוף הפיק בין השנים 2019-2017 הכנסות בחו"ל העולות על 10 מיליון שקל, שגם עליהם לא דיווח. זאת, כדברי חוקרי המס, "בכוונה להתחמק מתשלום מס".
השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב שחררה את החשוד בתנאים מגבילים, בהם הפקדה על סך 250,000 שקל וערבות צד ג' על סך 150,000 שקל.
יצוין כי בשנתיים האחרונות עצרה המשטרה לחקירה 10 חשודים באי דיווח על החזקת חשבונות בנק בסכומים גבוהים בחו"ל, אולם החשד כלפי תושב קיסריה הוא בגין החזקת סכום כסף גבוה ביותר, יחסית לחשודים האחרים. רשות המסים עצרה וחקרה את החשודים לאחר שקיבלה בעיקר רשימות של ישראלים המחזיקים חשבונות בנק בשוויץ, בארה"ב ובקנדה.