לאחר שהודיעה בסוף חודש יולי כי תשאיר את עובדיה בבית בשל מגיפת הקורונה לפחות עד יולי 2021, כעת גוגל דוחה שוב את חזרתם למשרדים, עד לחודש ספטמבר 2021. כך פורסם היום (שני) בעיתון הניו יורק טיימס.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במייל שנשלח לעובדי החברה ביום ראשון בלילה, כתב סונדר פיצ'אי, מנכ"ל חברת האם של גוגל, אלפבית, כי החברה בוחנת את רעיון "שבוע עבודה גמיש" ברגע שעובדיה יחזרו למשרדים. על פי תוכנית הפיילוט, העובדים יצטרכו לעבוד לפחות שלושה ימים בשבוע מהמשרד, במה שיכונה "ימי שיתוף פעולה", בזמן שהם ממשיכים לעבוד מהבית בשאר הימים.
1 צפייה בגלריה
מטה גוגל בקליפורניה
מטה גוגל בקליפורניה
מטה גוגל בקליפורניה
(צילום: shutterstock)
"אנחנו בוחנים את התאוריה לפיה מודל של שבוע עבודה גמיש יוביל ליצירתיות, שיתוף פעולה והקלה בקשיים הרגשיים של העובדים", כתב פיצ'אי. "אף חברה אחרת בסדר הגודל שלנו לא יצרה מעולם כוח עבודה היברידי - למרות שכמה חברות מתחילות לבחון את הרעיון ולכן החלטנו לנסות".
אולם, במייל שכתב מנכ"ל החברה לא הובהר האם החברה תדרוש מעובדיה להתחסן נגד קורונה לפני חזרתם למשרד. גוגל אמרה שהיא "ממליצה לעובדים לקחת את החיסון כאשר הרשות המקומית או ספקית הבריאות שלהם יזמינו אותם לקבלו", כך אמרה ג'ינה סקיגליאנו, דוברת מטעם גוגל. החברה אמרה גם כי באמצע-סוף שנת 2021 היא תנסה לסייע לעובדיה להשיג את החיסון אם יחפצו בכך, אך זאת רק לאחר שאוכלוסיות בסיכון ואנשים בעדיפות גבוהה יקבלו אותו ברחבי העולם.
התזמון למימוש תוכניתה של גוגל בנושא שבוע העבודה הגמיש עדיין לא ידוע, עקב המצב המשתנה של מגיפת הקורונה במדינות השונות. בנוסף, התוכנית לא תהיה תקפה עבור כל העובדים בגוגל.