600 עובדים קבועים באל על יפוטרו בחודש הקרוב, כולל טייסים, דיילים/ות, עובדי תחזוקה ועוד, שחלקם נמצאים שנה בחל"ת. רשימת שמות המועמדים לפיטורים נמסרה אתמול לוועד עובדי אל על לקראת זימונם לשימוע. ההליך יתחיל במקביל לקבלת ההלוואה הבנקאית של כ-300 מיליון דולר בערבות מדינה של 82.5%, שצפויה להיחתם בתוך כשלושה שבועות. בשלב השני יפוטרו עובדים לא קבועים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פיטורי 600 העובדים הקבועים הם שלב ראשון לפיטורי 2,000 עובדים מכ-6,000 כחלק מתוכנית ההתייעלות שדרש האוצר מהחברה כתנאי לקבלת ההלוואה. הוועד, בראשות שרון בן יצחק, כתב לעובדים: "נאלצנו להגיע להסכמה על סיום העסקת עובדים כדי שהחברה תוכל לקבל הלוואה הנחוצה להישרדותה". יש לציין כי לוועד העובדים הזכות לערער על 15% משמות המפוטרים.
1 צפייה בגלריה
מטוס אל על
מטוס אל על
מטוס אל על
(צילום: מארק ישראל סלם)
בן יצחק אמר לממון ול-ynet שלהערכתו, כ-10%-15% מהעובדים המיועדים לפיטורים מצאו החל"ת עבודה אחרת. עם זאת, אמר כי מאחר שרבים נמצאים בחל"ת זמן רב, העבירה החברה את שמות העובדים לוועד כדי להודיע להם על מועמדותם לפיטורים. אל על הודיעה כי החל"ת לעובדים הוארכה עד סוף מרץ.
מנכ"ל אל על הנכנס, אביגל שורק, כתב לעובדים כי "בקרוב נתחיל בתוכנית ההתייעלות. החלק הראשון הוא הכואב ביותר, פרידה מחברים. מדובר בצעד הכרחי כדי להבטיח פרנסה לאלפי בתי אב".
במקביל נערכת אל על להתאוששות ענף התעופה ולהתחלת הטיסות במתכונת "טיסה בטוחה", בה כל הצוות מחוסן והנוסעים מחוסנים או עברו בדיקת קורונה לפני הטיסה ובדיקה נוספת עם הנחיתה. באגרת לעובדים, מנכ"ל אל על אמר כי החברה תשווק טיסות "נקיות מקורונה" החל מאמצע החודש הבא.