מענקי "צ'ק לכל אזרח" יגיעו עוד השבוע? לא בטוח. ועדת הכנסת אישרה פה אחד את הצעות החוק אשר מסדירות את תשלום מענק הקורונה שיועבר לאזרחים באמצעות המוסד לביטוח לאומי. בהוראת ראש הממשלה ושר האוצר, סגנית היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד טלי ארפי, אמרה בדיון בוועדת הכנסת כי "המוסד לביטוח לאומי נערך להעביר את התשלום כבר ביום חמישי הקרוב". בביטוח הלאומי מוסרים בתגובה כי "אנחנו אלה שלוחצים על הכפתור, לא ברור אם זה יקרה ביום חמישי", וכי מי שביקש לזרז את הדיונים בכנסת זה משרד האוצר עם הבטחה להעביר את המענקים כבר ביום חמישי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי שעה לא ברור עדיין מתי תעלה הצעת החוק לקריאה ראשונה בכנסת ולדיון בפרטיה בוועדת הכספים. בעוד שבאוצר מבטיחים שזה יקרה היום, בוועדת הכספים אמרו ל-ynet כי התוכנית לא כלולה בסדר היום. בכל מקרה הודעת משרד האוצר בוועדת הכנסת היא מוזרה, כי מישהו שם לא הפנים שביום חמישי חל תשעה באב והבנקים בארץ סגורים. אם תבוצע העברת מענקים ביום חמישי הם יועברו לחשבונות הבנק רק ביום העסקים הבא, יום ששי, ה-31 ביולי.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: לע"מ )
מדובר בתוכנית מענקים בסכום כולל של 6.5 מיליארד שקל, כאשר עד כה איתרו בביטוח הלאומי 5.1 מיליון חשבונות בנק של זכאים למענק מתוך 6 מיליון הזכאים.
לחלק מ-900 אלף הזכאים הנוספים אין חשבונות בנק, או שאינם מוכרים לביטוח הלאומי, למשלח צעיר שאין עובד, לא מקבל קצבה ואין לו ילדים. בביטוח הלאומי נעשים כעת מאמצים לאתר את מאות אלפי הזכאים הללו, אך נראה שלפחות חלק מהם לא יקבלו את המענק בימים הקרובים.
כדי לקצר את התהליך, פטרה הבוקר ועדת הכנסת, בראשות ח"כ איתן גינזבורג, בהחלטה פה אחד, את חובת ההנחה להצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי למענק חד פעמי ובכך מאפשרת את הקדמת הדיונים בחוק ללא פער זמנים בין הנחת הצעת החוק על שולחן הכנסת לבין הדיונים לאישורה במליאת הכנסת ובוועדת הכספים.
אלמלא החלטת ועדת הכנסת, היה צורך להמתין שבועיים מרגע הבאת הצעת החוק על המענקים לכנסת ועד לתחילת הדיונים על החוק בכנסת.
2 צפייה בגלריה
מענקים נתניהו כץ כלכלה משפחות
מענקים נתניהו כץ כלכלה משפחות
מענקים נתניהו כץ כלכלה משפחות
לפי חוק מענק לכל אזרח יקבל כל אזרח ישראלי 750 שקל, אם הכנסתו בשנה פחותה מ-651 אלף שקל. הורים לילד עד שלושה ילדים יקבלו 500 שקל עבור כל ילד. מקבלי קצבאות הביטוח הלאומי מהשכבות החלשות וכן נכים, אסירי ציון, נכי פעולות איבה, רדיפות הנאצים, עולים נזקקים וקשישים סיעודיים כמו גם מקבלי השלמת הכנסה מעל לגיל זקנה, הבטחת הכנסה ומזונות יזכו במענק כפול של 1,500 שקל.