בצל חילופי השלטון ומשבר הקורונה: עודפי היצע של דולרים בישראל תרמו היום (שני) לירידה בשער הדולר לשפל מזה כ-12 שנים וחצי, מאז ראשית יולי 2008, ושערו היציג נקבע על 3.339 שקל, לעומת 3.344 שקל ביום שישי האחרון. שער האירו עלה בכעשירית האחוז ל-3.9738 שקל, לעומת 3.9699 שקל ביום שישי. בבנק ישראל ישקלו להתערב במסחר ולקנות דולרים אם שער הדולר ימשיך לרדת גם מחר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שער הדולר ירד אומנם היום בישראל רק ב-0.2%, אולם מדובר בירידה הדרגתית נמשכת בשער המטבע האמריקני, בעיקר בשל עודפי היצע של מטבע זר בארץ. בעוד שמשקיעים מביאים דולרים מחו"ל ומשקיעים אותם בנכסים צמודי מדד ובאגרות חוב, אין כמעט רכישה של דולרים, כאשר בשל המיתון, הייבוא קפוא ואף יורד, וישראלים לא רוכשים כמעט מטבע חוץ לטיסות לחו"ל.
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
(צילום: shutterstock)
ברחבי העולם נמשכת היחלשות הדולר, בעיקר בשל אי הוודאות השוררת בהקשר להמשך המדיניות הכלכלית בממשל ביידן, שלא יוכל לבצע נוכח משבר הקורונה שרק מחריף לאחרונה, חלק מהתוכניות שהציג בעת מערכת הבחירות. גם נטישת דונלד טראמפ, שהיה טוב לכלכלה ולבורסה האמריקנית, את הבית הלבן, פוגעת בחוזקו של הדולר.
ברחבי העולם מתחזקים בימים האחרונים כמעט כל הנטבעות מול הדולר. האירו עלה היום בכחצי אחוז לשער של 1.19 דולר לאירו. הליש"ט עלתה מול הדולר בכשלושת רבעי האחוז ל-1.33 דולר ללירה שטרלינג.
הציפייה להתאוששות כלכלית בכל מדינות העולם נוכח מציאת החיסונים לנגיף הקורונה צפויה להשפיע גם על שווי המטבעות השונים, ומומחים סבורים שהמטבעות של המדינות שיתגברו ראשונות על המשבר יתחזקו במידה רבה.
בכל מקרה, המומחים סבורים שהדולר ייחלש בחודשים הבאים מול מטבעות רבים, עד להתייצבות הממשל החדש.