2 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית חיפה
התחדשות עירונית חיפה
תוכנית המתאר להתחדשות עירונית בחיפה
(הדמיה: משרד אירית צרף נתניהו – אדריכלות ובינוי ערים)
תוכנית מתאר להתחדשות עירונית בשכונות החוף הדרומיות של חיפה: השבוע הוצגה בפני מליאת הוועדה המקומית תוכנית להקמת 8,000 דירות חדשות בארבע השכונות הוותיקות השוכנות בקרבת החוף בדרום העיר - נווה דוד (לשעבר מחנה דוד), שער העלייה, מערב קריית שפרינצק ועין הים.
התוכנית, שהוצגה בשבוע שעבר בפני דיירי השכונות, משתרעת על שטח כולל של כ-1,600 דונם ומאפשרת את תוספת יחידות הדיור בבנייה מרקמית בשילוב עם בנייה גבוהה, תוך שמירה על הנוף בין ההר לים. היא כוללת, בין היתר, דיור בר השגה, דירות להשכרה וכן שטחי מסחר ותעסוקה. היא גובלת במערב בחוף הים, בדרום בבית העלמין שדה יהושע ובסיס מש"א ובמזרח בשיפולי הר הכרמל ובשכונות רמת הנשיא, קריית שפרינצק ורמת שאול.
2 צפייה בגלריה
התחדשות עירונית חיפה
התחדשות עירונית חיפה
חיבור לים באמצעות קירוי שבילים וגשרים
(הדמיה: משרד אירית צרף נתניהו – אדריכלות ובינוי ערים)
התוכנית שמה דגש על יצירת חיבור בין השכונות לים באמצעות קירוי שבילים וגשרים שיקשרו בין כל אחת מהשכונות לחוף. בעירייה הכחישו כי משמעותה ויתור על פרויקט שיקוע הרכבת בדרום העיר. בתשובה לפניית ynet מסרו כי "התוכנית מתייחסת לחלופה שמקודמת למנהור הרכבת מתחת להר, ואף בוחנת אפשרות לשימוש בתשתית הקיימת לטובת רכבת קלה שתשרת את האוכלוסייה הקיימת וזו שעתידה להתווסף".
אשר למרחב הציבורי, התוכנית מאפשרת תוספת של מבני ציבור וחינוך, חיבור לטבע ולוואדיות תוך הדגשת ה"נוף החיפאי", פיתוח גינות ופארקים ירוקים ושבילי הולכי רגל ואופניים. בתוך כך, תעוצב גם כניסה חדשה לעיר לבאים מדרום. בעירייה מציינים כי "אישור התוכנית ייצור ודאות תכנונית באמצעות הנחיות בנייה ברורות למסלולי התחדשות, היקפי בינוי, גובה והשימושים שיותרו בכל אזור".
את התוכנית יזם אגף תכנון עיר, המחלקה להתחדשות עירונית בעירייה, בשיתוף הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והיא נערכה על ידי אדריכלית פרופ' אירית צרף. לאחר דיון בהתנגדויות הציבור, התוכנית תובא לדיון נוסף לצורך אישורה על ידי מליאת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.