הפיטורים מגיעים לאובר: חברת הנסיעות השיתופיות מעדכנת בדיווח לרשות ני"ע בארה"ב על כוונתה לפטר 3,700 עובדים, כ-14% מכוח העבודה שלה ברחבי העולם. לפי הדיווח המעודכן האחרון שהוציאה אובר על מצבת כוח האדם שלה, מספר העובדים בקבוצה עומד על 26,900 (טרם הקיצוץ הנוכחי).
במסגרת מהלך ההתייעלות הכולל שמבצעת החברה ויתר מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי (Dara Khosrowshahi) על שכר הבסיס שלו, עד לסוף 2020.
1 צפייה בגלריה
אובר
אובר
אובר
(צילום: shutterstock)
נכון ל-2019 עמד שכר הבסיס של המנכ"ל על מיליון דולר כך שבחישוב ממועד זה עד לסוף השנה מדובר על כמחצית הסכום. ואולם החלק הארי בתגמול שקיבל קוסרשאהי בשנה שעברה התבסס על מענקים ואופציות, כך שהויתור הוא בסיכומו של דבר על חלק קטן מהתגמול שיוענק לו גם בסיכום 2020.
כמו חברות רבות, גם אובר ספגה הפסדי ענק בשל מגיפת הקורונה, לנוכח הצמצום החד בתנועת האנשים בתקופת ההתפשטות, גם במקומות שבהן לא הוטלה הוראה על בידוד והסתגרות בבתים. לפי דיווחים בתקשורת העולמית, מספר ההזמנות שקיבלו נהגי אובר צללו ב-80% בחודש אפריל. צד ההפסד הגדול של החברה, הנפגעים המיידיים של המצב הם נהגי אובר, שספגו פגיעה הרסנית בהכנסות, ובשעה שחלקם מנהלים מאבק משפטי ארוך על מעמדם, מתוך רצון להכרה כעובדי אובר ולא בפרילנסרים חסרי זכויות.
אובר מצידה, למרות המשבר הגדול, לא מוותרת על העסקה עם חברת הקורקינטים החשמליים ליים (Lime) - אובר מובילה קבוצת משקיעים, והיא ממשיכה לנהל מגעים בשמם על השקעה של 170 מיליון דולר בחברה, לפי שווי של 510 מיליון דולר - זהו שווי נמוך ב-79% מהערכה שניתנה לחברה בשלבים מוקדמים יותר. אובר כבר מחזיקה במניות מיעוט בליים ומפעילה בעצמה קו של קורקינטים ואופניים חשמליים תחת המותג Ju.