שר האוצר, ישראל כץ מבקש לפטור ממכס מוצרים משלימים בתחום הטקסטיל וההלבשה עד תום שנת 2021. כך נודע הבוקר (ה') ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
ישראל כץ
(צילום: אבי מועלם)
בצו שהופץ היום להערות הציבור, מבקש כץ לפטור ממכס יבוא אלפי מוצרים משלימים לענפי הטקסטיל וההנעלה כגון סרטי גומי, חגורות, אבזמים, קישוטים נוצצים, חרוזים ומוצרים משלימים נוספים, טובין שחל עליהם כיום מכס בשיעור של בין 8%-12%. הצו צפוי להיכנס לתוקף כבר בימים הקרובים, בראשית חודש מאי מכיוון שאינו דורש את אישור ועדת הכספים של הכנסת.
פטור זה צפוי להפחית את עלויות הייצור של יצרנים מקומיים בענף הטקסטיל, אשר נפגעו משמעותית עקב השלכות נגיף הקורונה, ומשתמשים בפריטים מיובאים אלו לייצור מוצריהם, וכן להביא להפחתת מחירים של מוצרי טקסטיל.
2 צפייה בגלריה
בגדים צבעוניים
בגדים צבעוניים
הפטור צפוי להפחית את עלויות הייצור של יצרנים מקומיים בענף הטקסטיל
(צילום: Shutterstock)
על הוצאת הצו הוחלט בהמשך להחלטת ממשלה מספר 587 מיום 29.11.2020, שעניינה "עידוד רכש ציבורי של תוצרת הארץ וחיזוק התעשייה הישראלית עקב השלכות נגיף הקורונה החדש ותיקון החלטת ממשלה", שם נרשמה הודעת שר האוצר על כוונתו לבטל את המכס על מוצרים משלימים בתחום הטקסטיל וההלבשה בהוראת שעה עד תום שנת 2021.


לדברי כץ, "הקושי הכלכלי שנוצר במשק הישראלי במשבר הנוכחי מחייב אותנו לפעול על מנת לתמוך בתוצרת המקומית, וכן לעודד ולחזק את התעשייה הישראלית שנפגעה במשבר הקורונה, דבר בו נוכחתי בין היתר במסגרת ביקוריי בחנויות האופנה בדרום ת"א, שם סיפרו לי כי נקלעו למצוקה בכל הקשור למלאי אופנת החורף. הפטור ממכס יוכל לאפשר לאותם בעלי העסקים להגדיל משמעותית את הביקוש תוך הפחתת עלויות הייצור, הכל מבלי להעלות את יוקר המחייה. מכאן אני גם קורא לאזרחי ישראל לרכוש כחול-לבן, ולהמשיך לחזק את העסקים שספגו פגיעה לא פשוטה".