דווקא בימים אלו, קשה להשיג את הביטוח הלאומי בטלפון, למרות שהמוקד עבד כרגיל גם בחול המועד. ל-ynet הגיעו תלונות לפיהן המענה הטלפוני של ביטוח לאומי לא זמין. גם ניסיונות של ynet להתקשר בשעות שונות למוקד הטלפוני *6050, שפועל מ-8:00 עד 17:00, לא הניבו שיחה עם נציג.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המתקשרים מגיעים להודעה מוקלטת בה נאמר: "נציגינו עסוקים כעת בפניות קודמות לכן אין באפשרותנו לענות לשיחתכם. אנחנו מזמינים אתכם להתקשר אלינו בשעה מאוחרת יותר", כשאחריה יש הפניה לאתר הביטוח הלאומי ואז השיחה מתנתקת.
1 צפייה בגלריה
הביטוח הלאומי ראשון לציון
הביטוח הלאומי ראשון לציון
הביטוח הלאומי ראשון לציון
(צילום: אורי דוידוביץ')
גיא, שהוצא לחל"ת, אמר ל-ynet שהוא מנסה להשיג את הביטוח הלאומי כבר כמה ימים. "הוצאתי לחל"ת ב-16 בספטמבר", הוא מספר. "העברתי מסמכים לאתר וקיבלתי מייל אוטומטי וסמס שהמסמכים הועברו. מאז לא שמעתי מהם כלום. התקשרתי לראות מה קורה עם זה. התקליט אומר: 'לא יכולים לענות בגלל עומס פניות'. ככה כל היום, ניסיתי לפנות דרך הטופס באתר וגם באופן הזה לא חזרו אלי.
"כשהסתכלתי באזור האישי שלי, כתוב שלא הועבר כסף כי לא התקבלו תלושי שכר אבל כן העברתי תלושי שכר וגם קיבלתי מייל אישור שכבר קיבלו את זה. התחושה היא של ברדק אחד גדול".
בינתיים, אחרי פניית ynet פנו לגיא מהביטוח הלאומי וענייניו סודרו תוך חצי שעה.
בשירות הטלפוני של הביטוח הלאומי יש 200 עובדים וככל הנראה, בתום חול המועד יש עומס פנית למוקד, אך גם בחול המועד לא היה קל להשיג מענה.

הביטוח הלאומי: "נסגרו מרכזי השירות"

מהביטוח הלאומי נמסר בתגובה: "מאז חודש מרץ אנו עובדים ופועלים במתכונת חירום כדי להעניק שירות ולשלם את דמי האבטלה לכל מי שנקלע למשבר בעקבות המצב. לכן גם הרחבנו והגדלנו את המוקד הטלפוני וגם את השירותים הניתנים בדיגיטל.
"הסגר השני שהוטל על המשק בחודש ספטמבר, הביא לגל פיטורים והוצאות לחל"ת שבעקבותיו נוספו למעלה מ-200 אלף איש למעגל האבטלה.
"כמו כן, בעקבות הסגר, נסגרו גם מרכזי השירות בסניפים שהעניקו שירות לציבור. לכן קיימת עלייה עצומה בכמות הפניות הטלפוניות ובמשך ההמתנה לשירות.
"היום, לאחר חול המועד, ולפני מועד תשלום דמי האבטלה ב-13 באוקטובר, נוצר עומס אדיר על המוקד ואנו מתנצלים לפני מי שלא קיבל שירות, אנו עושים כל אשר ביכולתנו לשפר ולהעניק שירות נאות במוקד וצופים שבימים הקרובים השירות ישתפר".