תזכורת: יו"ר ההסתדרות בריאיון חריף נגד שר האוצר
(צילום: ניצן דרור, שחר גולדשטיין)

שר האוצר, ישראל כץ, לא יביא לפי שעה את תוכניתו לקיצוץ השכר במגזר הציבורי לאישור הממשלה והדיון בתוכנית ידחה כנראה עד אחרי ראש השנה. כץ יזם לפני ימים אחדים תוכנית לקיצוץ השכר במגזר הציבורי בסכום כולל של 4 מיליארד שקל בשנה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התוכנית כללה קיצוץ של 3% משכר של 7,000 עד 15 אלף שקל, קיצוץ של 7% בשכר של 15 אלף שקל ועד 20 אלף שקל וקיצוץ של 10% בשכר מעל 20 אלף שקל בחודש.
1 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
שר האוצר, ישראל כץ
(צילום: אבי מועלם)
מיד לאחר פרסום התוכנית ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה ואיימה להשבית את המשק החל מיום שלישי הבא.
כץ הודיע בעקבות ההכרזה שלא יסוג מהתוכנית שלו ויביא אותה לאישור הממשלה ב-13 בספטמבר, אולם מחשש שהמשק יושבת בשל עלייה במספר הנדבקים בקורונה וכדי לאפשר משא ומתן עם ההסתדרות החליט שר האוצר להימנע מלהביא את התכנית לאישור הממשלה בשבוע הקרוב.
בהסתדרות זועמים כאמור על שר האוצר שגיבש תוכנית קיצוצים קשה כלפי המגזר הציבורי ואומרים שלא יסכימו לה. "במקום להוסיף שכר למי שעובדים יותר במשבר הקורונה, כמו השוטרים, האחיות והעובדים הסוציאליים - כץ מכין קיצוצים בשכר והם לא יהיו", אמר בכיר בהסתדרות ל-ynet.
בעקבות כוונת שר האוצר ישראל כץ לקצץ בשכרם של 700 אלף עובדי המגזר הציבורי, והמבוי הסתום שאליו נקלעו השיחות בין האוצר להסתדרות, ההסתדרות הכריזה כאמור בשבוע שעבר על סכסוך עבודה כללי. בעקבות ההכרזה, ניתן יהיה להשבית את המשק החל מ-15 בספטמבר (14 יום לאחר ההכרזה על סכסוך העבודה).
יו"ר ההסתדרות תקף את כץ בישיבה המיוחדת של ראשי האיגודים המקצועיים במגזר הציבורי שהתקיימה בשבוע שעבר, ואמר כי "ביום רביעי עלה השר בכל ערוץ, תקף, זלזל, הוציא פרטים מתוך השיחות שהתנהלו בינינו לבין האוצר, שברי רעיונות שעלו, ופוצץ אותם". עוד אמר בר-דוד כי "אנחנו מוכנים לדבר בכבוד, לא בזלזול, ובאחריות לגורל המשק. אנחנו המבוגרים האחראים וכץ עומד מולנו כמו איזה בריון. בריונות ושפה גסה - לא בבית ספרנו. אנחנו לא שם. גם אם חשבתי שנלך לעסקה, יהיה קשה לסגור את זה איתי אחרי ההתנהגות הזאת".