די לחיובים הכפולים? משרד התקשורת הודיע היום (חמישי) לחברות המספקות שירותי תשתית אינטרנט או גישה לאינטרנט שעליהן לפעול כדי ליידע ולהפסיק חיובים של מנויים עבור שירותים שהם לא עושים בהם שימוש. מדובר בחברות כמו: HOT, בזק, בזק בינלאומי, נטוויז'ן-סלקום, פרטנר, אקספון וחברות נוספות שמוכרות חבילות אינטרנט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי משרד התקשורת, מנוי לא פעיל הוא מנוי שלגביו נמצא כי הוא לא עשה שימוש בשירות שעליו הוא משלם במשך שלושה חודשים ברצף לפחות. על פי המלצת המשרד על חברת התקשורת ליידע את המנוי על חוסר השימוש ולהביא להפסקת החיובים בגין שירותים אלה.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה: חשבונות
אילוסטרציה: חשבונות
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
כיום, מנויים שמגלים שהם משלמים על שירות שחשבו שהתנתקו ממנו, או שהתנתקו ממנו ולא נותקו, או ששכחו להתנתק ממנו - פונים לשירות הלקוחות של חברות התקשורת השונות ואלה בדרך כלל לא מפצות אותן על תשלומים ששילמו בתקופה בה המנוי היה לא פעיל, אלא אם הם פונים לתקשורת.
ממשרד התקשורת נמסר: "ממידע ומתלונות ציבור שהגיעו למשרד עולה כי מדובר בתופעה רחבת היקף ולפיה מנויים רבים אינם מודעים לכך שהם מנויים ומשלמים על שירות שבו הם אינם עושים שימוש, ואף משלמים על שירות דומה לשני בעלי רישיונות שונים.
"תופעה זו מביאה לחיובים רבים שגורמים לפגיעה של ממש במנויים. המשרד קבע מתווה ולפיו אם הפעולות שהחברות יבצעו לא יובילו לצמצום התופעה באופן משמעותי בתוך כחצי שנה אזי המשרד ישקול לקבוע הוראות מחייבות בנושא על מנת להפסיק את התופעה".
2 צפייה בגלריה
יועז הנדל
יועז הנדל
שר התקשורת, יועז הנדל
(צילום: יריב כץ)
"על כל בעלי הרישיונות להעביר את המידע למשרד התקשורת את המספר הכולל של המנויים הלא-פעילים בליווי הצהרת נושא משרה על אמיתות הנתונים. עליהם לתעד בטבלאות אקסל את שמות כל המנויים הלא פעילים לרבות שם המשתמש, כתובת אספקת השירות, כתובת הדוא"ל, מספרי הזהות, מספרי הטלפון שיש בידי בעל הרישיון (נייח ונייד).
"כמו כן, הם יתבקשו לציין בנוסף מי היא חברת התשתית והספק של הלקוח, באיזה סוג חבילה הוא נמצא (באנדל, באנדל הפוך או סיבים אופטיים) ואת היקף החיובים של המנוי בתקופה זו. בנוסף, עליהם להעביר למשרד גם את תיעוד הפניות למנויים הרדומים".
עוד נמסר כי: "המשרד מתכוון להמשיך ולטפל בנושא זה על מנת למנוע ממנויים נוספים להצטרף למעגל המנויים הלא פעילים, וזאת בהליך נפרד".