מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מייבש כביסה של BEKO, תשעה קילוגרם, DU9149SX0W. המחיר: 2,290-1,880 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אין מכשיר חשמלי שהקל עלי יותר ממייבש כביסה, שכן פעולת תליית הכביסה היא אחת המטלות השונות עלי בבית. המייבש של BEKO מגיע עם טכנולוגיית OPTISENSE שמייעלת את תהליך הייבוש. האמנם? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מייבש כביסה 9 ק"ג של BEKO
מייבש כביסה 9 ק"ג של BEKO
מייבש כביסה 9 ק"ג של BEKO
(צילום: יח"צ)
קודם כל, המייבש, ובכן, מייבש. אפילו מייבש ממש טוב. למעשה, המכשיר קיצר את זמן הייבוש של המייבש הקודם שלי בכ-40 דקות. חיסכון משמעותי. אפילו מגבות ספוגות במים הוא ייבש בצורה נהדרת ויעילה. בנוסף, הוא גם לא רועש במיוחד, והרבה פחות רועש מהמייבש הגנרי שברשותי.
לפי היצרנים, טכנולוגיית ה-OPTISENSE "מייעלת את מחזור הייבוש הודות לחיישני לחות וטמפרטורה חכמים ומונעת את הצורך לנחש כמה זמן ייקח לייבוש הבגדים". אבל את הזמן אני עדיין בוחר לפי התוכניות השונות, אז לא ברור לי כיצד הטכנולוגיה החדשה מונעת את הניחושים. התוכניות הרבות, אגב, מאוד דומות למייבש הגנרי שלי. יש 15 תוכניות - בגדים עדינים, סינטטי, כותנה ועוד.
אהבתי את התוכנית המהירה שתפקידה לחמם בגדים כדי ליישר את הקמטים ולחסוך את הגיהוץ. מה שכן, באף אחת מהתוכניות לא מופיעה הטמפרטורה. ישנו רק לוגו שמסמן האם אתה מייבש כרגע כתחליף לגיהוץ או מייבש ישר בשביל להכניס לארון. לרוב, כנראה, תשמשו בקטע של הארון.
זהו מייבש מסוג קונדנסר, כלומר כזה שאוסף את המים מהבגדים במיכל ייעודי, אבל ישנו גם צינור שמתחבר ומוציא המים לניקוז. הצינור עובד נהדר ולא נאלצתי לרוקן את מיכל המים אחרי כל שני ייבושים. גם המיכל האוסף את המוך מהבגדים נראה שעובד מעולה, הרבה מוך נאסף.
לפי היצרנים, למייבש "חיישן אקסטרה חכם המזהה את עליות המתח ובכך מגן על חיי המייבש לאורך זמן על ידי ניתוקו מהחשמל בעת הצורך". לא קרה אצלי, אבל המתקין לימד אותי שלא לחבר את המייבש לשקע מפוצל יחד עם מוצרי חשמל אחרים, משום שהמייבש אוכל הרבה חשמל ולכן יכול לגרום לקצר ואף לשריפה אם מחובר עוד משהו למפצל. אז הנה, טיפ קטן מהטכנאי אליכם.
התוף של המייבש בנוי בצורה ייחודית שנועדה לשמור על הבגד ולייבש מהר. כאמור, הוא אכן מייבש מהר, אבל לא חשתי עלייה באיכות הבגדים שיוצאים ממנו. הוא גדול, זה כן. תשעה קילוגרם שמאפשרים לי להכניס את כל הבגדים שיוצאים ממכונת הכביסה שבעה קילוגרם שלי. הטכנאי גם לימד אותי שעדיף מייבש שגדול ממכונת הכביסה כדי שהבגדים הרטובים יסתובבו בנוחות. אז הנה, טיפ שני.
חיסרון? המחיר בערך פי שתיים מהמייבש הפשוט שלי, שגם מייבש, אבל פחות טוב.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.