מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מקרן קול עם סאבוופר של בלאופונקט (Blaupunkt), דגם BP-5400. המחיר: 900-549 שקל. להשיג ב-BCONNECT, WALLASHOPS ,IELECTRIC ואתרים נוספים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זוכרים מערכות סראונד? עד לא מזמן אם רציתם סאונד שישפר את חווית הצפיה שלכם הייתם צריכים להוציא ים כסף על המון רמקולים, לארגן מישהו שיחבר אותם ושגם יעשה את זה ככה שלא יראו המון חוטים משתלשלים מכל מקום. לא פלא שרובנו נשארנו עם הסאונד של הטלוויזיה. ואז הגיעו מקרני קול ושינו הכל. המקרן קול של בלאופונקט מגיע עם סאבוופר ותג מחיר נח. האם הוא גם טוב? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מקרן קול עם סאבוופר אלחוטי של בלאופונקט BP-5400
מקרן קול עם סאבוופר אלחוטי של בלאופונקט BP-5400
מקרן קול עם סאבוופר "אלחוטי" של בלאופונקט BP-5400
(צילום: יח"צ)
קודם כל, הסבר קצר על מקרן קול למי שלא מכיר: מקרן קול, כמו ששמו מרמז, מקרין את הקול. בתוך הרמקול האחד יושבים כמה רמקולים שיחד מניעים את הקול בצורה כזו שהוא מקיף את החדר ויוצר תחושה של סראונד (צליל היקפי). בעבר זה התאים רק לחדרים סגורים, אבל היום הטכנולוגיה בהחלט גורמת לצליל להיות היקפי גם בסלון פתוח, כמו שלי.
בלאופונקט היו פעם חברה גרמנית רצינית, ואז הם פשטו את הרגל ובשנים האחרונות הם מה שנקרא מוצר מדבקה - מיוצר בסין עם שם מרשים. זה מה שמאפשר לתג המחיר להיות כה נוח. לשמחת מי שירכוש, התג מחיר מגיע גם לצד סאונד לא רע בכלל.
הרמקול מגיע בתוך קופסה מוזרה הכוללת את המקרן קול הארוך למדי והסאבוופר. שניהם דורשים חיבור לחשמל והמקרן קול צריך מקום על שידת הטלוויזיה שלכם או שאפשר לחבר אותו בעזרת תפס ייעודי וכמה ברגים, שמגיעים עם המקרן, מעל המסך.
למעשה, לא חייבים לשים את המקרן והסאבוופר ליד הטלוויזיה משום שאחד החיבורים למקרן הוא דרך בלוטות', אבל כדי להוציא את המקסימום מהסראונד, חיבור המקרן ישר מולכם הוא אופטימלי. חוץ מזה, בטלוויזיה שלנו חיבור הבלוטות' גרם לכך שהשפתיים הזזות על המרקע והסאונד לא היו 100% מסונכרנים.

הסאבוופר ה"אלחוטי" דורש חיבור לחשמל

חוץ מחיבור בלוטות' יש גם חיבור AUX, HDMI, אופטי ו-COAXIAL. אנחנו חיברנו דרך HDMI והחיבור עבר חלק למדי. מעבירים לשיטת נגינה דרך ה-HDMI בשלט והמקרן קולט מיד. עם הסאבוופר צריך לעשות PAIRING שגם הוא עובד בקלות ומיד. חשוב לומר שהסאבוופר חייב חיבור לחשמל כך שהתיאור "אלחוטי" מתייחסת לכך שאין צורך בכבלים בינו לבין המקרן.
הסאונד של המקרן והסאבוופר לא רעים בכלל. הווליום מגיע לרמות גבוהות מאוד והבאסים נותנים עבודה. מכיוון שמדובר בסאבוופר, הם לא רק נשמעים, הם גם מורגשים, אם כי רק בקרבת הסאבוופר. ישנן גם אפשרויות על השלט לשחק עם עוצמת הבסים והצלילים הגבוהים (אקולייזר) אבל השינוי כמעט לא מורגש.
הסאונד בהחלט נותן עבודה של סראונד ואף גרם לנו לשמוע פרטים קטנים שברגיל לא שמענו מהטלוויזיה. עם זאת, חשוב לומר שהטלוויזיה שלנו היא במחיר בינוני ולכן גם הסאונד הטבעי שלה הוא טוב, אבל לא מדהים. אם הטלוויזיה שלכם היא מאלו שעולות מעל 6,000 שקל ומגיעות עם רמקול דולבי, המקרן קול הזה של בלאופונקט לא יוסיף לכם המון. מצד שני, אם כבר השקעתם בטלוויזיה, הגיוני שתשקיעו קצת יותר במערכת סאונד.
מה שכן נרשם לטובת הבלאופונקט, הוא שבאמצעות השלט אפשר לעבור בקלות מחיבור HDMI לחיבור בלוטות' וכך להשמיע מוזיקה גם מהסלון, וכך המקרן קול יכול לשמש לכם גם כרמקול המרכזי של הבית וככזה הוא "מרים את הבית" אחלה לגמרי.
חיסרון אחד שלא יכולנו לבדוק הוא האיכות לאורך זמן. אין הרבה ביקורות אונליין של המוצר מפאת היותו מוצר מדבקה והיחידה שיש מספרת שכעבור שנה וחצי המוצר נהרס. קצת הגיוני במוצר סיני, מצד שני במחיר הזה זה אולי סיכון ששוווה לקחת.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.
פורסם לראשונה: 15:43, 02.01.22