הירידות בשערי הדולר והיורו נמשכו גם היום (ה'): שערו היציג של הדולר נקבע על 3.185 שקלים לאחר שנסחר גם סביב 3.17 שלשום ירד לראשונה מאז ה-13 בינואר השנה אל שער נמוך מרף ה-3.20 שקלים. במקביל, האירו הגיע לשפל של 20 שנה מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.6948 שקלים - לאחר שנסחר גם סביב 3.67.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בבנק ישראל לא מתערבים כעת במסחר על מנת לנסות לעצור את הירידות, כאשר ברקע מרחף דו"ח המבקר שפורסם בשבוע שעבר ובו נטען כי רכישות המט"ח הגדולות שהבנק ביצע השנה "מסכנות את המוניטין שלו".
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
בצל הירידות, התאחדות התעשיינים דרש אמש שהממשלה תנקוט מיד באמצעים שברשותה כדי להציל את הייצוא הישראלי ולמנוע סגירת קווי ייצור ופיטורי עובדים.
כאמור, הפעם האחרונה שבה שער הדולר היה כה נמוך הייתה לפני תשעה חודשים, אז הגיע אף ל-3.11 שקלים. בעקבות הכרזת נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, כי הבנק ירכוש השנה 30 מיליארד דולר בשוק המט"ח - זינק שער הדולר ל-3.34 שקל בסוף חודש מרץ השנה.
על אף פרסום דו"ח המבקר, בימים האחרונים ניסה בנק ישראל שוב לתמוך בדולר ורכש כחצי מיליארד דולר בשוק המט"ח, אולם לאחר יומיים של התאוששות בשער, עד ל-3.25 שקלים בעת המסחר בשוק המט"ח, שב הדולר לרדת.
בין הסיבות לירידת שער הדולר: השקל החזק שנובע מהמצב הכלכלי המשתפר בישראל, עם היציאה מגל הקורונה הרביעי, לצד מיעוט של רכישת דולרים בישראל, בין השאר גם בשל סיום עונת יציאות הישראלים לחו"ל ומשבר הסחר העולמי, שמונע רכישות גדולות של סחורות ומוצרים בחו"ל.
פורסם לראשונה: 11:54, 28.10.21