דמי אבטלה לבני 67 ומעלה יוארכו: במסגרת אישור התוכנית הכלכלית היום (ג') בוועדת הכספים, הוחלט להכניס תיקון הנוגע לזכאות בני 67 ומעלה לדמי אבטלה. התיקון, שעלה בעקבות דרישתו של ח"כ אופיר כ"ץ, אושר בוועדה לקראת קריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת ועתיד לקבל אישור סופי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי התיקון שצפוי להיכלל בתוכנית, יוארכו חלוקת דמי אבטלה לבני 67 ומעלה שהוצאו לחופשות ללא תשלום עד לחודש יוני 2021. בתוכנית הכלכלית המקורית הוארכו דמי האבטלה לכל המובטלים והיוצאים לחופשה עד ליוני 2021, למעט לבני 67 ומעלה, שלהם הוארכו דמי האבטלה רק עד לדצמבר 2020. סכום המענק יגיע עד 4,000 שקל לפי מדרגות ההכנסה בחודש הזכאות.
2 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה
לשכת התעסוקה
לשכת התעסוקה
(באדיבות שירות התעסוקה)
מדובר רק בסעיף אחד מתוך עשרות סעיפי התוכנית הכלכלית למשבר הקורונה שדנים בהם היום בוועדת הכספים של הכנסת. בין הסעיפים הנוספים: סעיף שיחייב את בעלי האולמות להחזיר את המקדמות לכ-2,500 זוגות הצעירים שנאלצו לבטל את חתונתם ברגע האחרון בשל התפשטות נגיף הקורונה, מצב שלא יכולים היו להעריך כאשר קבעו חודשים לפני המועד את חתונתם.
מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ אופיר כץ, נמסר כי "אני מברך על העברת חוק התכנית הסיוע הכלכלית בוועדת הכספים, אנחנו דנים ארוכות על התכנית בוועדה ואני שמח שהצלחתי להכניס את השינוי המבורך של הארכת תקופת הזכאות למענק הסתגלות לבני 67 ומעלה. זו חובתנו לדאוג גם למבוגרים בחברה הישראלית ולחזק את אלו".
2 צפייה בגלריה
אופיר כץ
אופיר כץ
מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ אופיר כץ
מארגון 121 - מנוע לשינוי חברתי, נמסר כי "אנו מברכים על החלטת הממשלה והכנסת להאריך את המענק שניתן למפוטרים הוותיקים. מאז פרוץ הקורונה, אנו טוענים כי מגיע להם פיצוי כמו לכל מי שאיבדו את עבודתם או הוצאו לחל״ת, ואנחנו נמשיך להילחם עבור זכויותיהם. ועדת כספים עשתה נכון שקיבלה את קריאתנו, וסוף סוף נעשה קצת צדק עם המפוטרים הוותיקים".