חברת ישראייר סגרה את מערכת ההזמנות שלה כדי למנוע מלקוחות לרכוש כרטיסים במהלך הסגר ולהיתקל בחסמים בכניסה לנתב"ג. זאת בהמשך להנחיות הממשלה לפיהן מאז יום שישי האחרון לא ניתן לרכוש כרטיסים לטיסות לחו"ל.

טיסות ישראייר להן נרכשו כרטיסים עד יום שישי שעבר יתקיימו כסדרן ומי שרכש כרטיסים לחו"ל במהלך החגים, טיסתו תמריא. מישראייר נמסר כי ההחלטה על אי מכירת כרטיסים למבקשים לצאת בימי הסגר, תעלה לחברה כ-10 מיליון שקל ובדעתה לתבוע את הממשלה על הנזקים שנגרמו לה לטענתה.
2 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר
(צילום: shutterstock)
מנכ"ל החברה, אורי סירקיס, אמר כי על פי חוות דעת משפטית אותה קיבלה החברה, הגבלת היציאות מהארץ למבקשים לטוס למדינות ירוקות, "עלולה להתפרש כבעייתית במבחני הסבירות והאפליה". במקביל עולה, כי חברות התעופה הזרות ממשיכות לטוס לישראל כסדרן למרות הסגר. עד כה לא הודיעה אף חברת תעופה זרה על ביטול טיסות, בגלל מגבלות הסגר. מחברת יונייטד שהמשיכה במשך כל תקופת הקורונה לטוס מידי יום לארה"ב נמסר כי נכון לעכשיו אין כל שינוי בטיסות היומיות מארה"ב.
2 צפייה בגלריה
אורי סירקיס
אורי סירקיס
מנכ"ל, ישראייר, אורי סירקיס
(צילום: עמית שעל)
טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות, שלחה אתמול מכתב לשרת התחבורה מירי רגב, ולשר האוצר ישראל כץ, בקריאה לשנות את ההחלטה לפיה נאסר למכור כרטיסי טיסה לטיסות קיימות במערכת. לדבריה, יש עשרות טיסות שיש עליהן עדיין מקומות פנויים בתקופת החגים, החל מיום שישי האחרון.
במכתב נאמר כי "בהסתמך על החלטות הממשלה הנוגעות לפתיחת השמיים ולקראת תקופת החגים חידשו מארגני הטיסות והתיירות את פעילותם, חכרו מטוסים, התחייבו לחדרים בבתי מלון, שילמו את סידורי הקרקע בנתב"ג ובמדינות היעד, ונשאו בעלויות כ"א, שיווק ופרסום אשר נדרשו לצורך חידוש הפעילות. בהתאם, גם חברות התעופה הוסיפו טיסות בתקופת החגים ומכרו עליהן מושבים, וסוכני נסיעות רכשו הקצאות של מושבים על טיסות אלו. ככל שקרבו החגים נמכרו חלק מהמושבים על הטיסות והחלק הנותר של המושבים צפוי היה להימכר בתוך תקופת החגים.
"אציין, שהשנה במיוחד, בשל אי הוודאות ששררה סביב נושא פתיחת נתב"ג בתקופת הסגר, המתינו נוסעים רבים עם תוכניותיהם והתעתדו לרכוש את הכרטיסים מיד לאחר אישור על קיום טיסות יוצאות. כעת, כתוצאה מההגבלה על מכירת הכרטיסים בתקופת הסגר, נוצר בן כלאיים שהשלכותיו הרסניות לכל העוסקים בדבר: עשרות טיסות מתוכננות אשר אושרו, נשארו עם מאות מושבים ריקים אשר חל איסור למכור. הדבר יוצר מציאות בלתי אפשרית בעליל - מצד אחד, לא ניתן לקיים את הטיסות כמתוכנן שכן אין כל הצדקה או כדאיות כלכלית להוציא את הטיסות כשהן חצי ריקות, אך מאידך, ביטולן כרוך גם הוא בנזק עצום, שכן טיסות אלו אמורות להשיב את הישראלים הנמצאים כעת בחו"ל.
"משמעות ביטול הטיסות, מעבר לעלויות הכבדות הכרוכות בביטול כל ההזמנות הקיימות, היא שהמדינה, שהחלטתה על איסור מכירת הכרטיסים הביאה לביטולן, תאלץ לשאת בהוצאה של עשרות מיליוני שקלים בגין טיסות החילוץ או כיסוי עלויות הטיסות היוצאות ריקות בחלקן.
"אנו פונים אליכם בדחיפות לתקן את ההחלטה כך שניתן יהיה להמשיך ולמכור כרטיסים לטיסות המתוכננות שכבר אושרו ליציאה מנתב"ג עד סוף סוכות. לחילופין, נבקש כי המדינה תאשר כי היא תבצע את טיסות החילוץ במקרה של ביטול הטיסות או לחילופין כי היא תישא בהוצאת הטיסות הריקות בחלקן. אדגיש כי אנו מבקשים את התייחסותכם הדחופה שכן במקרה שיידרש ביטול טיסות וארגון טיסות חילוץ על ידי המדינה יש להחליט על כך בהקדם".