ענקית הקוסמטיקה קוטי (Coty) מטלטלת את עולם מוצרי היופי והטיפוח בעסקת ענק חדשה עם משפחת קרדישיאן. קוטי הודיעה היום כי היא מתכוונת לרכוש 20% מחברת הקוסמטיקה KKW של קים קרדשיאן תמורת 200 מיליון דולר – עסקה שמעניקה לחברה הצעירה של קים, שהוקמה לפני 4 שנים בלבד, שווי של מיליארד דולר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת העסקה, קוטי מתחייבת לפתח מוצרים חדשים בשיתוף פעולה עם קים, ובכלל זה מוצרים לטיפוח העור, מוצרים לשיער ולציפורניים.
קים קרדשיאןקים קרדשיאן
קים קרדשיאן
(צילום: Getty Images)
"קים היא אייקון גלובאלי של התקופה המודרנית, יזמית, אם, פילנתרופית. שבאמצעות הרשתות החברתיות יש לה את היכולת להיות מחוברת לאנשים בכל העולם. ההשפעה הזו שלה, לצד ההנהגה של קוטי וההתמחות העמוקה של החברה בתחום היופי, תאפשר לנו לממש במלואו את פוטנציאל המותג של קים", אמר מנכ"ל קוטי פטר הארף (Peter Harf).
עסקה דומה ביצעה קוטי לפני פחות משנה: בחודש נובמבר 2019 רכשה החברה את מניות השליטה (51%) ב-Kylie Cosmetics, מותג הקוסמטיקה והיופי של קיילי ג'נר, אחותה למחצה של קים (דרך האם קריס ג'נר).
בהסכם עם קיילי נקבע שקוטי מקבלת את האחריות על פורטפוליו המוצרים של המותג בעוד שקלי תמשיך להוביל את פעילות השיווק ויחסי הציבור.
קוטי נאלצה לדווח ב-3 ביוני לרשות ני"ע על המגעים שהיא מנהלת עם קים קרדשיאן, לאחר שבאסיפת בעלי המניות אמר המנכ"ל הארף למשקיעים שקשריו הקרובים עם קריס ג'נר מעניקים לו גישה ישירה לבני המשפחה.
קוטי עוברת תקופה לא פשוטה מתחילת 2020, לנוכח השילוב המסוכן של משבר הקורונה עם ביקושים נמוכים ממילא ומינוף גבוה יחסית. מניית החברה נפלה ב-60% מתחילת השנה ונסוגה ב-16% בשלשת החודשים האחרונים.