בעודה ממתינה לחבל הצלה מהממשלה, אל על מנצלת את הביקוש הרב לשינוע ציוד רפואי לישראל ואת העובדה שצי המטוסים שלה מקורקע לטובת טיסות מטענים. היום (ג') הודיעה חברת התעופה הישראלית כי חתמה על עסקה עם ענקית הלוגיסטיקה הגלובלית KUEHNE+NAGEL, במסגרתה תפעיל אל על כ-150 טיסות מטען מסין לאיטליה דרך ישראל הנושאות ציוד למלחמה בקורונה.
כפי שנחשף לראשונה בממון וב-ynet, אל על מציעה את מטוסי הדרימליינר החדשים שלה לטיסות מטען, כאשר המטען מאוחסן בבטן המטוס אך גם בסיפון העליון. כמו כן, החברה הסבה שני מטוסי 777 למטוסי מטען לאחר שעקרה את כל מושבי הנוסעים בחלל המטוס.
5 צפייה בגלריה
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
מטוס אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
(צילום: אל על)
בימים הקרובים אל על מטענים תתחיל להפעיל שתי טיסות יומיות מסין דרך ישראל לאיטליה, ובסך הכל צפויה החברה להפעיל כ-150 טיסות מטען בין החודשים אפריל לאוקטובר. טיסות המטען של אל על בחזור מאיטליה יעברו דרך אנגליה, צרפת, גרמניה, הולנד ושוויץ בדרך לנמל התעופה בן גוריון לטובת העסקה.
5 צפייה בגלריה
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
(צילום: אל על)
5 צפייה בגלריה
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
(צילום: אל על)
5 צפייה בגלריה
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
מטוסי אל על שהוסבו לצורך הטסת מטען
(צילום: אל על)
בתחילת השבוע בוצעה טיסת מטען בכורה של מטוס ה-777 בתצורה החדשה שלו משנגחאי לתל אביב, במסגרתה הוטסו ציוד רפואי וציוד מיגון.
רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים באל על מסר כי: "פרויקט זה מאפשר לאל על לפתוח טיסות קו סדירות למטען, ביבוא מאירופה על בסיס יומי, מלונדון, פריז, מילאנו, פרנקפורט, אמסטרדם וציריך. הוספת הטיסות מהווה תוספת קיבולת משמעותית למטען ביבוא מאירופה, דבר שיאפשר לתעשיות הישראליות וליבואנים להחזיר את העסקים למסלולם בהקשר של החזרה לעבודה של המשק הישראלי.
5 צפייה בגלריה
גונן אוסישקין, מנכ״ל אל על ויוסי כהן, מנכ״ל Kuehne Nagel
גונן אוסישקין, מנכ״ל אל על ויוסי כהן, מנכ״ל Kuehne Nagel
גונן אוסישקין, מנכ״ל אל על ויוסי כהן, מנכ״ל Kuehne Nagel
(צילום: דורון גבע)
בימים כתיקונם טיסות המטען תרמו להכנסה השנתית של אל על 160 מיליון שקל שהם 8% מההכנסות. אתמול דיווחה אל על כי היא במגעים מתקדמים מול בנק דיסקונט, הבנק שנבחר על ידי המדינה למתן ההלוואה בערבות המדינה, שאמורה להציל את החברה מכינוס נכסים. אל על מבקשת אישור להלוואה בערבות מדינה של 75% בסך כ-400 מיליון דולר.
ההלוואה תחייב את אל על לפי דרישת האוצר והבנק לתוכנית התייעלות דרמטית וצמצום של כשליש במספר עובדיה, בצי המטוסים וביעדים. זאת בצל התחזית שענף התעופה יתאושש רק ב-2021 , ושחלק מהיעדים שאל על הציעה טיסות אליהם לא יהיו רווחים בגלל תנועה דלה של נוסעים.
בשלב זה נציגות עובדי אל על מתנגדת לפיטורים המוניים ולא חתמה על הסכם ההבראה הדרוש להנהלה, כתנאי שהציב האוצר לקבלת ההלוואה. גורמים המקורבים להסתדרות אמרו לממון ול-ynet כי פנו לראש הממשלה בתקווה שבהתערבותו ייסוג האוצר מדרישה לפיטורי אלפי עובדים ויסתפק בסכום הכולל של החיסכון שתציג החברה בהוצאותיה השנתיות.