יו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד ויו"ר המגזר העסקי דובי אמיתי פנו היום (ג') באופן בהול לראש הממשלה נתניהו בדרישה להעמיד ערבות מדינה והלוואה לאל על, רגע לפני שהחברה מכריזה על הפסקת פעילות בעקבות מצבה הכספי. המכתב מגיע יום אחרי שאל על הודיעה לבורסה כי נציגי משרד האוצר מסרו לחברה בעל פה כי בעת הזאת לא תאושר חבילת הסיוע המבוקשת. באל על ציינו כי "הצוות המקצועי מסר כי בסמכות הדרג הפוליטי לקבל החלטה אחרת".
במכתב שכתבו לראש הממשלה נכתב כי "המציאות בעת הנוכחית הוכיחה לנו שוב ושוב כי עצמאות תעופתית חיונית ליכולת המדינה לדאוג לאזרחיה. אל על היא נכס אסטרטגי ראשון בחשיבותו והסירוב להעמיד ערבות מדינה להמשך קיומה, שערורייתי ומעלה תהיות קשות. מרבית המדינות המפותחות בעולם העבירו כבר סיוע לחברות התעופה שלהן בהיקפים של עשרות מיליארדי דולרים. ארצות הברית, סינגפור, דנמרק, שבדיה, נורבגיה, אוסטרליה, ניו זילנד ומדינות נוספות, הפנימו כי הבטחת חוסנן של חברות התעופה הלאומיות והמקומיות היא לא רק החלטה נכונה יותר כלכלית אלא גם נדרשת לשמירה על הביטחון הלאומי".
1 צפייה בגלריה
בצל התשפטות הקורונה: טיסה של אל על שמגיעה מישראל לאוסטרליה
בצל התשפטות הקורונה: טיסה של אל על שמגיעה מישראל לאוסטרליה
טיסה של אל על בצל התפשטות הקורונה
(צילום: אל על)
בהמשך ציינו השניים כי "ללא חברת תעופה כמו אל על, מדינת ישראל מסתכנת להפוך לאי במצור בשעת משבר. אסור למדינה להסכים למצב שבו אזרחי ישראל יהיו כפופים לחסדי הן של מדינות וחברות זרות, שמונעות מאינטרסים שלא תמיד עולים בקנה אחד עם האינטרסים של ישראל. אל תיתן לאל על לקרוס במשמרת שלך! ההתנערות מאל על היא זניחת כל הערכים שלאורם הוקמה המדינה, והאזרחים ישלמו על כך מחיר יקר. התוצאה הישירה של שתיקתך עלולה לעלות, כבר בטווח המיידי, בעשרת אלפים מפוטרים, באובדן הכנסה לכ-30 אלף בתי אב במעגל השני ובאובדן של 2.5 מיליארד שקל בתל"ג".
עוד ציינו: "מדינת ישראל החזקה תאבד את היכולת הבסיסית שלה לחלץ ישראלים ברחבי העולם, בשעת משבר או בחירום. בשם מיליוני ישראלים, עובדים ובעלי עסקים - נשים וגברים שבונים את הארץ הזו, אנו קוראים להתערבותך המיידית כדי להבטיח את המשך קיומה של אל על. ללא מתן הלוואה בערבות המדינה, אל על תקרוס בשעה שיש בידך את כל האמצעים להצילה". נזכיר כי לפני שבועיים אמרו בכירי אל על שללא סיוע כספי של 200 עד 300 מיליון דולר החברה תקרוס.