אל על, שסובלת מירידה חדה בתנועת הנוסעים, מגבירה פעילות בתחום המטענים: ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet נודע כי החברה תציע שימוש במטוסי הדרימליינר החדשים, שכעת חלקם מושבתים, לצורכי מטען בלבד, ללא נוסעים. שימוש דומה יוצע בצי מטוסי 777, אך הוא יקר יותר להפעלה.
מדובר במעין טיסות "ספיישל", שיוכלו לספק בהתראה קצרה צרכים דחופים של חברות להטסת מטענים וסחורות.
1 צפייה בגלריה
מטוס אל על
מטוס אל על
מטוס אל על
(צילום: יאיר שגיא)
אל על תייעד למטרה זו בין 5 ל-10 מטוסים, ואלו ישמשו להטסת חומרי גלם ומוצרים חיוניים ודחופים, כמו תרופות ועזרי מיגון הדרושים בשל התפשטות הקורונה, והיערכות בתי החולים לתגבר פעילות. דרימליינר מסוגל להטיס כ-20 טונה מטען מסחרי, והשוכר יידרש להתחייב לתשלום על טיסה הלוך ושוב. התמחור, שיהיה גבוה מהרגיל, ייעשה בהתאם ללקוח.
הפגיעה בתעופה העולמית והצניחה במספר הטיסות יצרו, מנגד, מחסור בקיבולת מטען אווירית, כיוון שגם בזמנים רגילים, מטוסי הנוסעים נושאים עימם מטען מסחרי של 20 טונה.

כן מגבירה אל על את פעילות מטוס המטען הרגיל שלה, לאירופה, ומוסיפה טיסות לליאז' בבלגיה, שם המטענים נפרקים ומשונעים במשאיות לכל רחבי אירופה.
מטוס המטען שהיא חוכרת על צוותו יכול להטיס לאירופה כ-100 טונה סחורות. כעת נשקלת הפעלתו גם לארה"ב, אחרי שטראמפ סגר את הטיסות מאירופה לארה"ב.
מנהל חטיבת המטענים, רונן שפירא, אמר ל"ידיעות אחרונות", כי ישנו כעת ביקוש רב להטסת מטענים, בעקבות צמצום פעילות התעופה בעולם.
הרחבת פעילות המטענים לא תציל את החברה, אבל זאת פעילות רווחית שבימים רגילים תורמת לה כ-8% מההכנסות (160 מיליון דולר בשנה), ותרומה גבוהה יחסית לשורת הרווח.