נמשך הבלגן סביב פתיחת הקניונים: אחרי מרד הקניונים שבמסגרתו קבוצות עזריאלי ומליסרון פתחו חלק מהמתחמים שלהן בניגוד להנחיות בסוף השבוע, החליט אתמול בלילה קבינט הקורונה על פתיחת 15 קניונים למשך שבוע כפיילוט. אלא שכמו החלטות רבות של הממשלה בעידן הקרונה, גם כאן לא הכל בהיר. כך למשל, לא נמסר בהחלטה מועד הפתיחה הסופי. בנוסף, לא ידועה זהותם של כל הקניונים שיפתחו כחלק מהפיילוט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שר האוצר, ישראל כץ, צייץ בעקבות החלטת הקבינט כי הפיילוט צפוי לצאת תוך יומיים לדרך. הקניונים מצדם מצפים לפתיחה ביום חמישי הקרוב - אבל זה לא ודאי. בהחלטת הקבינט נאמר בין היתר כי "הוחלט לאמץ את ההצעה לפתיחה נסיונית מצומצמת של קניונים ולהאריך את הפיילוט כך שיסתיים ב-6.12". לגבי מועד הפתיחה הקבוע של הקניונים נאמר כי הוא יקבע "בכפוף לממצאי הפיילוט ולתמונת מצב התחלואה הכללית".
1 צפייה בגלריה
חנויות נפתחו בניגוד להנחיות בבאר שבע
חנויות נפתחו בניגוד להנחיות בבאר שבע
הוא יפתח במסגרת הפיילוט. גרנד קניון בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
כך או כך, לגבי תשעה קניונים נקבע כי הם יפתחו במסגרת הפיילוט. מקבוצת מליסרון שבשליטת ליאורה עופר יפתחו הקריון, הקניון בפתח תקווה והגרנד קניון בבאר שבע. מקבוצת עזריאלי שבשליטת דנה עזריאלי יפתחו הקניון בחיפה, קניון איילון ברמת גן והקניון במודיעין. מקבוצת גזית גלוב שנוספה לפיילוט יתפחו קניוני G ביקנעם, כפר סבא וראשון לציון.
כאמור, זהות ששת הקניונים הנוספים עדיין אינה ידועה ותיקבע ככל הנראה בהגרלה על ידי משרד האוצר, לאחר הוצאת קול קורא לקניונים שמעוניינים לפתוח. כמו כן, עדיין לא ברור לפי אילו קריטריונים יקבע האוצר מיהם ששת הקניונים הנוספים. כפי שפורסם ב-ynet, קניון הזהב למשל מחה על כך שלא נכלל בפיילוט ופנה בעניין לראש הממשלה בדרישה לצרפו למתווה.


במסגרת הפיילוט יצטרכו הקניונים להפעיל שורה של אמצעים כפי שקבע משרד הבריאות. בין היתר: תשאול ומדידת חום של המבקרים, ורישום הפרטים שלהם בכניסה. כמו כן, בקרה על הכנסת מספר מבקרים ביחס של אדם אחד למטר ועד 10 מבקרים בחנות. בנוסף, הפעלת מאות מצלמות וסיירת קורונה המורכבת ממפקחים מטעם הקניון שינטרו את מספר המבקרים ויפקחו על עטיית מסיכות. הקניון יהיה אחראי גם על מערכת החלפת אוויר שוטפת (מערכות מיזוג) וביצוע חיטויים במהלך היום.
בהודעה של קבינט הקורונה נאמר כי בעקבות ההחלטה מאמש יובאו התקנות לאישור הקבינט שיסדירו ויבהירו את אופן הפעלת הפיילוט ושאר היבטים הנוגעים אליו.
מנציגות הקניונים נמסר כי עדיין לא ברור סופית מועד פתיחת הקניונים וכי הם מחכים לתקנות שיעברו כדי לקבל תמונה ברורה יותר.
מקניוני עזריאלי נמסר בתגובה כי "אנו מברכים על החלטת הקבינט מאמש וממתינים לפרסום התקנות שיכללו את רשימת הקניונים ופרטי מתווה הקניונים".