הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר-נתן, ויו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, חתמו על הסכם קיבוצי שמסדיר את אופן העסקתם של עובדי המגזר הציבורי בתקופת הסגר. התקנות שאושרו הבוקר קובעות כי מחצית מהעובדים במשרדי ממשלה לרבות יחידות הסמך, רשויות מקומיות, מועצות דתיות, חלק מהחברות הממשלתיות, מוסדות ההשכלה הגבוהה ותאגידים סטטוטוריים - ימשיכו לעבוד כרגיל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כעת ההסכם קובע שיתר העובדים יועסקו מהבית או במתכונות אחרות, תוך שינוי סדרי העבודה. עובדים שלא ניתן יהיה להעסיקם יקבלו 70% מהמשכורת שלהם בתקופת הסגר.
3 צפייה בגלריה
שוטר מג"ב מציב מחסום בשכונה בבית שמש סגר לילי קורונה
שוטר מג"ב מציב מחסום בשכונה בבית שמש סגר לילי קורונה
בדרך לסגר
(צילום: AP)
ההסכם במגזר הציבורי בתוקף מה-17 בספטמבר ועד תום חופשת הסוכות, ה-11.10, כאשר במהלך תקופה זו ישנם שבעה ימי עבודה בלבד.
במקביל, הממונה על השכר ויו"ר ההסתדרות הסדירו גם את מתכונת העסקתן של הסייעות בגני הילדים במהלך תקופת הסגר. הסייעות ימשיכו לעבוד באמצעות תוכנת זום, בדומה לגננות וכחלק מהצוות החינוכי. זאת למרות הביקורת הרבה על כך שאין שום הגיון במהלך ואין שום תכלית לעבודה בזום של סייעות או גננות לאור העבודה שהדבר לא נותן מענה אמיתי לילדים הקטנים.
3 צפייה בגלריה
תמונה של קובי בר נתן
תמונה של קובי בר נתן
הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר-נתן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לדברי קובי בר נתן, "ההסכם שנחתם בתחילת חודש מאי, זכה לתגובות חיוביות מאוד לאור הצלחתו בהגדלת היקף השירות הניתן לציבור תוך שמירה על בריאותם של העובדים ועל הוראות התו הסגול. הצלחת ההסכם התבטאה במתן כלי גמישות ניהולית במטרה להגדיל את מספר העובדים המועסקים, ומתן מענה לעובדים שלא ניתן להעסיקם. אני שמח שגם כעת, עם החלת ההגבלות החדשות ע"י הממשלה, נמשיך ליישם, בשיתוף ההסתדרות, כלי גמישות שיאפשרו את העסקתם של עובדי המגזר הציבורי ושיפור השירות לציבור זאת לצד מענה כלכלי מאוזן לעובדי המגזר הציבורי שלא יוכלו לבצע עבודתם. כולי תקווה כי ניתן יהיה להטמיע כלי גמישות ניהולית לא רק בחירום אלא גם בשגרה".
3 צפייה בגלריה
ארנון בר דוד
ארנון בר דוד
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד
בר-דוד הוסיף כי "בעתות שגרה ובתקופת חירום, המגזר הציבורי הוא שותף חשוב להבטחת התפקוד התקין של המשק. המציאות שנכפתה על כולנו במשבר הנוכחי, הציבה את עובדי המגזר הציבורי בחזית המאבק בקורונה. הצוותים הרפואיים, גופי השירות לאזרח, מערכות הרווחה – כולם נמצאים שם לילות וימים כדי לטפל בנפגעי המשבר ולהחזיר את התקווה למדינת ישראל. אני גאה במגזר הציבורי שלנו ומתחייב שנמשיך למלא תפקיד מוביל ואחראי במשבר, כפי שעשינו זאת מהיום הראשון. תודה לממונה על השכר, קובי בר נתן, על הסכם משותף נוסף שעוזר לשמור על רמת התפקוד של השירות הציבורי, ולאזן בין מגבלות הקורונה לבין הצורך ביציבות למעסיקים ולעובדים כאחד. שתהיה לכולנו שנה טובה יותר".