בין אם אתם מזמינים מטבח חדש מחברת מטבחים או מנגר פרטי, אל תזלזלו בשלב התכנון. עם חשיבה לטווח ארוך, תוכלו ליהנות משלד למטבח שילווה אתכם למשך שנים ארוכות. וכך, גם כשתחליפו מוצרי חשמל, ובייחוד מוצרים גדולים כמו מקרר, לא תצטרכו לפרק ארונות. בכתבות קודמות הרחבנו על תכנון תאורה, פרזול
על אחסון חכם ועל שמירה על מראה נקי ומעוצב. בכתבה זו, עוד כמה דברים שכדאי להתייחס אליהם מראש.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

תכנון הנישה של המקרר

אחת הטעויות הנפוצות בתכנון מטבח, היא שלא משאירים נישה בגודל מספק למקרר. שני הדברים שצריך לקחת בחשבון הם העומק של הנישה (כדי שהמקרר לא יבלוט מעבר לקו הארונות) והרוחב שלו (כדי שהדלתות יפתח בקלות רבה משני הצדדים).
"חשוב מאוד לקחת בחשבון את השאלה האם יש קיר מימין או משמאל, ולהבין שהמיקום של המקרר, ישפיע גם על בחירת כיוון פתיחת הדלת (לשמאל או לימין)", מסבירים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "לכן, כדאי מאוד למדוד את רוחב המקרר במצב שבו הדלתות פתוחות. יש להשאיר זווית גדולה יותר מ-90 מעלות, אחרת המגירות שבתוך המקרר לא יפתחו כמו שצריך, וזה יהפוך את כל ההתנהלות למסורבלת ביומיום".
"אם נראה לכם שגם בעתיד תרצו שהמקרר שלכם יהיה ברוחב של 90 ס"מ, לא תוכלו להסתפק בהשארת נישה ברוחב של 90 ס"מ, אלא יש צורך להשאיר נישה ברוחב של 110 ס"מ", אומר אסף ברהום, מנכ"ל מג'סטיק ג'ימסטון, יבואן נאוליט ישראל. "לגבי העומק, רצוי להשאיר עומק של 70 ס"מ, שיאפשר גם השארת מספיק שטח אוורור מאחורי המקרר".
אפשרות נוספת, שתאפשר גמישות בבחירת מקרר בעתיד, היא למקם ליד המקרר ארון שאינו מחובר לכל יתר הארונות במטבח, והוא עומד בפני עצמו. ברהום: "לרוב, ארון זה מוקדש לאחסון מוצרי מזון (משמש כמזווה), וכולל מגירות נשלפות".
לדבריו, "אין בעיה עם המשכיות קו השיש, שכן ארון זה ממילא כולל ארונות מקו הרצפה ועד לקו העליון של המטבח, כך שאין שום קטיעת רצף של השיש. במקרה כזה, ניתן להשאיר גם נישה של 1.20 או של 1.30 מטר, מה שיאפשר לרכוש מקרר רחב במיוחד בעתיד, מבלי להצטרך לפרק את ארונות המטבח, ולהיכנס להוצאה גדולה ומיותרת. ארון מזווה, בהחלט מספק פתרון זמני, ומונע צורך במיני-שיפוץ עתידי".
מחליפים מטבח? למחירון המומלץ לצורך השוואת מחירים, לחצו כאן
4 צפייה בגלריה
בחרו תחילה את מכשירי החשמל, הכיור והכיריים
בחרו תחילה את מכשירי החשמל, הכיור והכיריים
בחרו תחילה את מכשירי החשמל, הכיור והכיריים
(צילום: יח"צ נאוליט ישראל)

מרחק האי מהמקרר ישפיע על כמות הדלתות שלו

המרחק של קו האי מקו המקרר והשיש שממולו, ישפיע מאוד על נוחות ההתנהלות במטבח ועל בחירת המקרר. מוקד השירות: "ראשית, אם המרווח צר מדי, בעת שתפתחו את המגירות, יהיה קשה לאדם נוסף להתהלך מאחוריכם. שנית, זה ישפיע על בחירת דלתות המקרר. כלומר, אם המטבח קטן וצפוף יחסית, ייתכן שתצטרכו להתפשר על מקרר עם שתי דלתות צרות יחסית. הדבר יקשה עליכם להחזיק קערה או סיר ביד אחת, ולפתוח את דלת המקרר ביד השנייה. זאת, משום שלרוב תרצו לפתוח את שתי דלתות המקרר, לצורך התנהלות נוחה יותר ביומיום".
לכן, אם אתם בטוחים שתרצו מקרר עם דלת אחת, תצטרכו לתכנן את המטבח כך שהאי יהיה רחוק יותר, ויאפשר יותר תנועתיות בחלל שמולו.
עוד כתבות בנושא:
4 צפייה בגלריה
משקיעים המון כסף בעיצוב ובסוף הפח ממוקם במרכז המטבח
משקיעים המון כסף בעיצוב ובסוף הפח ממוקם במרכז המטבח
משקיעים המון כסף בעיצוב ובסוף הפח ממוקם במרכז המטבח
(צילום: shutterstock)
טרם נמצא פתרון זהב: מה עושים עם פח האשפה במטבח?
אחת הבעיות שמעצבי הפנים ומתכנני המטבחים מודים שלא נמצא לה פתרון היא מיקומו של פח האשפה במטבח.
"במטבח המודרני, כבר כמעט שלא נשאר מקום בארון שמתחת לכיור", מסביר ברהום. "ממקמים שם טוחן אשפה, מטהרי אשפה, מסנני מים של בר המים וחיבורים למדיח. השטח שנשאר מספיק לפח קטן שמתמלא מאוד מהר, ומחייב את הדיירים ללכת כל כמה שעות לפיר האשפה".
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אז מהו הפתרון לכך?
"אני מודה שעדיין אין לכך פתרון אידאלי, שיאפשר להדיח כלים ולהיות בטווח נוח במיוחד לפח", אומר ברהום. "אולם, בהחלט ניתן לבחור באחד הארונות הסמוכים לכיור, ולמקם שם את הפח, גם אם זה אומר שתהיה שם דלת צרה יותר".
לדבריו, "במקומות רבים באירופה, ממקמים מתחת למשטח של מכשירי החשמל הקטנים את הארון לפחים: אחד לפסולת רגילה, והשני לפסולת אורגנית. הוא אמנם לא צמוד לכיור, אבל זה מצב עדיף על פני פח שעומד בפני עצמו במרכז המטבח. זהו תא נשלף, שממוקם על גבי מגירה שיכולה בקלות להישלף החוצה במהלך הדחת הכלים".
צריכים נגר בתחום המטבחים? לחצו כאן
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"
פורסם לראשונה: 07:39, 01.06.20