הבוקר (א') ינחתו בשדה התעופה בראש פינה מטוסי ההדרכה של האקדמיה לטיסה CAA, ויסמנו את מעבר בית הספר הפרטי הראשון בארץ לטייסים מסחריים מאילת לגליל. CAA הוקמה עוד בשדה התעופה הישן של אילת, במטרה לאפשר לצעירים ישראלים שמעוניינים לעבוד כטייסים בחברות תעופה לעשות רשיון מסחרי, תוך עבודה במלונות באילת כדי לממן את הלימודים. הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר לשעבר דן חלוץ משמש נשיא האקדמיה. כאשר השדה הישן נסגר, עברה האקדמיה לפעול משדה רמון החדש.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אולם הקורונה שפגעה אנושות בפעילות התיירות באילת, והקושי לפעול משדה רמון, שבניגוד לקודמו פועל גם כשדה בין לאומי ומחויב להעניק עדיפות לטיסות נוסעים על פני טיסות הדרכה, הביאו להחלטה על המעבר. המהלך יוזיל גם את עלויות תפעול האקדמיה, עם אגרות נמוכות יותר בשדה הצפוני.
1 צפייה בגלריה
דן חלוץ
דן חלוץ
דן חלוץ
(צילום: עמית שעל)
"הקורונה לא פגעה בביקוש ללימודי טיס מסחרי, כי לכולם ברור שהמשבר בתעופה האזרחית הוא זמני, והיא תתאושש ותזדקק בהמשך לטייסים חדשים", אומר יוחנן שמר, מנכ"ל CAA, וטייס באל על. "בפסח שעבר היינו בפריסה בראש פינה, וראינו שהשדה מתאים לפעילות שלנו. גם לתושבי הצפון מגיעה האפשרות להגשים חלום, מכל העדות, נשמח לראות גם חניכים דרוזים, מוסלמים ובדואים. במקביל אנחנו בוחנים אפשרות להשאיר סניף באילת".
האקדמיה מגדילה את צי מטוסי ההדרכה שלה משלושה לשמונה, ועוד השנה תצטייד בסימולטורים, שיאיצו את קצב ההדרכה. לדברי שמר, "אנחנו מסייעים לחניכים למצוא עבודה בצפון, כפי שסייענו להם באילת, כי לא כל אחד מגיע עם הכסף מהבית לקורס. אחרי החגים נפתח קורסי קאדטים לבני נוער, כדי לחבר אותם לעולם הזה". צוות של מועצת חצור הגלילית, שמוביל סגן ראש המועצה מיכאל קבסה, מסייע לאקדמיה ולחניכים בקליטה בגליל.
באקדמיה לומדים כעת 47 חניכים, ששילמו 270 אלף שקל עבור הקורס. ביולי יפתח קורס שלישי שלה, שבו ילמדו בין 15 עד 20 חניכים.
גם האקדמיה לטיסה החדשה בהרצליה IFA, שבראשה עומד מפקד חיל האוויר לשעבר איתן בן אליהו, ממשיכה בפעילותה. החודש יתחיל הקורס הראשון שלה, שיתקיים בישראל ובפולין.