>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השיא במחצית נרשם במרץ, אז נמסרו הכי הרבה חבילות ביחידות הדואר מתחילת השנה, 5.26 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל, מול 2.77 מיליון חבילות במרץ אשתקד, גידול של 90% בהזמנות.
1 צפייה בגלריה
חבילות בדואר ישראל
חבילות בדואר ישראל
חבילות בדואר ישראל
(צילום: חורחה נובומינסקי)
לטענת דואר ישראל, שירות תור בקליק שהושק בינואר 2021 וכופה על לקוחות להזמין תור לסניף ב-200 מתוך 600 יחידות דואר נחל הצלחה - 57% מכלל המגיעים לדואר מזמינים תור מראש, לעומת כ-6% בלבד שהזמינו בשנה שעברה. זמן ההמתנה קוצר מ-12 דקות ל-7 דקות בתור.

למעלה ממחצית החבילות חולקו במרכזי מסירה שאינם של הדואר

הפריפריה ממשיכה להוביל בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה: בקריית אתא מזמינים הכי הרבה חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה: 5.7 חבילות לתושב. עפולה במקום השני עם 5.7 חבילות לתושב, אך קטנה מקריית אתא במספר הכולל של החבילות. ב"ש נמצאת במקום השלישי עם יותר מ-4.5 חבילות לנפש. במקום הרביעי אשדוד, עם ממוצע של 4.25 חבילות לנפש.
תל אביב ממשיכה להוביל במספר החבילות שהוזמנו מחו"ל: 1.9 מיליון. יחד עם זאת, ביחס לגודל האוכלוסייה תל אביב נמצאת במקום החמישי, עם 4 חבילות בממוצע לנפש, לעומת מקום שני במחצית הראשונה של השנה בשנה שעברה.
ירושלים דורגה שנייה במספר ההזמנות עם מעל 1.7 מיליון חבילות מחו"ל, ובמקום ה-20 עם ממוצע של חבילה וחצי לנפש (כמעט מיליון תושבים).
הדואר ממשיך להפריט את חלוקת החבילות באמצעות מרכזי מסירה חיצוניים: 13.6 מיליון חבילות חולקו באמצעות כ-700 עסקים קטנים ורשתות, כלומר למעלה ממחצית מהחבילות שחולקו במחצית הראשונה של השנה. חנות BuyBuy בקרית ים היא מרכז המסירה המוביל בישראל במחצית הראשונה של 2021, עם 147.5 אלף חבילות שנמסרו.
במקום השני נמצאת חנות קשקושים בראשל"צ שמסרה עד כה 121.5 אלף חבילות. ראשל"צ היא גם העיר המובילה במסירת חבילות במרכזי מסירה – שלושה עסקים קטנים מראשון לציון ממוקמים בין עשרת מרכזי מסירת החבילות המובילים בארץ.

עלייה של מאות אחוזים במספר התלונות

2020 היתה שנה לא פשוטה עבור לקוחות הדואר. משרד התקשורת הודיע לאחרונה שהוא מבקש לקנוס את דואר ישראל ב-1.1 מיליון שקל על כך שבמהלך הסגר השלישי חברת הדואר צמצמה שעות וימי פעילות ב 44 יחידות דואר בניגוד להוראות הרישיון. במקביל, התקבלו תלונות רבות מהציבור ומגורמים שונים על זמני המתנה ארוכים מאוד שיצרו התקהלויות ביחידות הדואר. עוד עלה מבדיקת משרד התקשורת כי לקוחות שהזמינו תור מראש, מצאו עצמם מגיעים ליחידת הדואר ומוצאים אותה סגורה מבלי שחברת הדואר טרחה להודיעם על סגירת היחידה.
לפי נתוני משרד התקשורת, חלה עלייה של 864% במספר התלונות על דואר ישראל ב-2020 לעומת 2017. על שירותי אשנב חלה עלייה של 374% בתלונות, ועל חלוקת דואר מספר התלונות עלה ב-127%.