דיון סוער בוועדת הכספים של הכנסת על מתווה האוצר לעידוד השבתם של עובדים מחל"ת הסתיים הבוקר בפיצוץ: שר האוצר ישראל כץ התייצב הבוקר בוועדת הכספים והודיע כי לא יסכים לקיים דיון על המתווה לעידוד תעסוקה בהיקף של 5.5 מיליארד שקל למרות הביקורת העזה שהוטחה במתווה, שצפוי להטיב בעיקר עם עסקים גדולים שהוציאו את כל עובדיהם לחל"ת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בדיון תקפו חברי האופוזיציה והקואליציה את שר האוצר בשל סירובו לפתוח את המתווה לשינויים. שתי הדרישות שפסל על הסף היו להוריד את השכר המזכה במענק מ-3,300 שקל ולהקדים את המענק המלא (7,500 שקל במקום 3,500) כך שיינתן למעסיקים שהחזירו עובדים החל מ-27 במאי במקום בתחילת יוני.
2 צפייה בגלריה
ישראל כץ בוועדת הכספים
ישראל כץ בוועדת הכספים
ישראל כץ בוועדת הכספים
(עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
כץ סירב אפילו לשמוע על מתן מענק דיפרנציאלי כך שככל שעסק מחזיר שיעור גבוה יותר של עובדים הוא מקבל מענק גבוה יותר (הצעה שנודעה לתמרץ מעסיקים שלא להסתפק בעובדים שבלאו הכי היו מחזירים). אותה הצעה עלתה עלי ידי ח"כ ניר ברקת שהטיח בכץ כי "החוק הזה, בכותרת שלו, נועד להחזיר עובדים למשק, מבדיקה שעשינו עם האוצר, 10 אחוז זה מי שיחזור".
כץ "שטויות, אף אחד לא הוסמך לומר דבר כזה. יושבים מיליון איש בבית, והחוק הזה הוא החוק שלהבנתי הוא היעיל והמהיר ביותר והניתן ביותר ליישום. אחרי ששקלתי ובדקתי היטב זה החוק הנכון, זה המשך לצעדים האחרים, כלל המגזרים צריכים את החוק הזה". ברקת: "אתה לא מוכן לשמוע אפילו מה שיש לנו להציע. לא באת להקשיב, זה לא בסדר".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, ביקר את כץ ואמר "מבקש השר לאשר את החוק מבלי לבצע בו שינויים מהותיים, אני מכיר שכאשר יש חוק מהותי דנים בו. אנחנו רוצים לעשות זאת בהסכמה, אבל אתה בא מראש ואומר שאתה לא מסכים לשום דבר מהותי".
2 צפייה בגלריה
ועדת הכספים בדיון על מתווה הפיצוי למעסיקים
ועדת הכספים בדיון על מתווה הפיצוי למעסיקים
ועדת הכספים בדיון על מתווה הפיצוי למעסיקים
(עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ח"כ סמוטריץ' מסיעת ימינה התרעם והודיע כי "יהיה פיליבסטר של שבועיים" בטרם המתווה יוכל לעבור את אישור הכנסת. ח"כ ינון אזולאי הטיח בכץ: "אתה לא נותן לנו להעיר אפילו, אנחנו יכולים להעיר את הערות שלנו" ונענה בתגובה על ידי שר האוצר: "אתה בש"ס תצביע בעד".