השנה המסחררת של אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל חברת טסלה, הגיעה לשיאה ביום שני, כאשר הפך לאיש השני בעושרו בעולם, ובכך עקף את ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט. על פי בלומברג, הונו של היזם בן ה-49 זינק ב-8.2 מיליארד דולר ל-127.9 מיליארד דולר בעקבות העלייה במניית טסלה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מאסק הוסיף השנה להונו 100.3 מיליארד דולר, העלייה הגבוהה ביותר במדד המיליארדרים של בלומברג, המדרג את 500 האנשים העשירים בעולם. בינואר 2020 דורג מאסק במקום ה-35 במדד.
מאסק התקדם בדירוג העושר בעיקר בזכות טסלה, שמתקרבת לשווי שוק של 500 מיליארד דולר, כך על פי בלומברג. כ-75% מההון של מאסק מורכב ממניות טסלה, אשר שוויין גבוה פי 4 משווי אחזקותיו של מאסק בחברת החלל שהקים ספייס אקס.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: רויטרס)
זוהי הפעם השנייה בלבד מאז תחילת המדד של בלומברג, לפני 8 שנים, שביל גייטס מדורג מתחת למקום השני. גייטס הוביל את הדירוג במשך שנים עד שמייסד אמזון, ג'ף בזוס, הדיח אותו מהמקום הראשון ב-2017. הונו של גייטס היה גבוה בהרבה לולא היה תורם לצדקה למעלה מ-27 מיליארד דולר לאורך השנים.
מאסק הותיר אחריו בדירוג את מי שניהל מולו מספר עימותים מילוליים בעבר. כך למשל, מאסק לעג בטוויטר לביל גייטס על כך שאין לו מושג במשאיות חשמליות. גייטס, שקרן הצדקה שלו היא אחת התורמות העיקריות שתומכות בחקר החיסונים, הביע חשש מעמדתו של מאסק, שבעבר חשד בנתוני התחלואה ואימץ תיאוריות קונספירציה.
באופן כללי, שנת 2020 הייתה מוצלחת עבור עשירי העולם. למרות מגפת הקורונה והפיטורים הנרחבים שהשפיעו על מעמד העובדים והשכבות החלשות, הונם של 500 העשירים במדד בלומברג עלה מתחילת השנה ב-23%, שהם 1.3 טריליון דולר.