שלושה חודשים לאחר שבית המשפט אישר הסדר נושים לתיאטרון הלאומי הבימה, הוא שוב בסכנת סגירה. כך עולה מבקשה לקביעת דיון דחוף שהגישו שלשום (שלישי) נאמני הבימה, עו"ד דורית לוי-טילר ורו"ח חן ברדיצ'ב המיוצגים על ידי עו"ד מור נרדיה. במקביל, ביקשו לאשר להם להעביר את כל הפעילות ונכסי התיאטרון לתאגיד העירוני (בהקמה) של עיריית תל אביב. דיון נקבע ל-22 בפברואר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נאמני הבימה מציינים כי עיריית תל אביב מתנה את החתימה על ההסכמים להעברת הפעילות אליה והמשך מימון והפעלת התיאטרון בגיבוש הסכמה על תנאי העסקת העובדים והשחקנים בתאגיד העירוני. הנאמנים מציינים כי "בהעדר וודאות לגבי המשך דרכו של התיאטרון הלאומי הבימה והעברתו הוודאית לידי תאגיד עירוני של עיירת תל אביב, אין בכוחם להיערך לפתיחת התיאטרון ולחידוש פעילותו לאחר משבר הקורונה".
1 צפייה בגלריה
תיאטרון הבימה
תיאטרון הבימה
תיאטרון הבימה
(צילום: אוראל כהן)
הנאמנים מציינים כי עיריית תל אביב מקיימת מו"מ עם שחקני ועובדי התיאטרון על מנת לאפשר לאלו המשכיות ומקום עבודה בטוח ויציב לאחר שנים של תהפוכות. המו"מ מתנהל בנפרד עם שחקני התיאטרון, המיוצגים על ידי שח"ם, ויתר עובדי התיאטרון, המיוצגים לעניין זה על ידי ההסתדרות. זאת, במטרה לגבש הסכמים קיבוציים בין התאגיד העירוני לעובדי ושחקני התיאטרון.
על פי הנאמנים, ההליכים מול ההסתדרות ושח"ם עדיין נמשכים וכי "ככול שלא תושגנה הסכמות בין עיריית תל אביב להסתדרות ושח"ם ייאלצו הנאמנים לסגור את התיאטרון". יחד עם זאת, מציינים הנאמנים כי עיריית תל אביב ניאותה בכפוף להסכמת ההסתדרות ושח"ם כי הפעילות תועבר לתאגיד העירוני שיוקם כבר עתה והעירייה וכן ההסתדרות ושח"ם ימשיכו במו"מ עד לגיבוש תנאי עבודה מוסכמים. הנאמנים מבקשים כי ככול שלא תינתן הסכמת ההסתדרות ושח"ם, יורה בית משפט לנאמנים לפעול לסגירת התיאטרון ופיטורי שחקניו ועובדיו.
מהבימה בחרו שלא להגיב. מההסתדרות נמסר: "אנחנו מקיימים בימים אלה מו"מ אינטנסיבי מול עיריית תל אביב בנושא, ועושים הכל כדי לחתום על הסכמי ביניים בדרך להסכמי קבע, שיאפשרו את פתיחתו של התיאטרון ואת חזרתם של העובדים לשגרת העשייה"
משח"ם נמסר: "שח"ם חתם על הסכם עקרונות שיאומץ במעבר לתאגיד החדש ובמקביל אנחנו במו"מ על הסכם חדש וצופים שייחתם בקרוב".
מהנאמנים נמסר: "המפתח להמשך קיומה של הבימה מסור כעת בידי ההסתדרות ושחם. זו הישורת האחרונה. הסדר הביניים שהצענו הוא נכון והוגן. אנחנו בקשר איתם, הם מגוייסים ומחויבים לעובדים, לשחקנים ולעתידה של הבימה. ואנחנו בטוחים שגם ההסתדרות וגם שחם ייעתרו לבקשה ובוודאי לא יביאו לסגירת התיאטרון הלאומי".