ונתראה בינואר 2021: הבנק הפדרלי האמריקני, בראשות ג'רום פאוול, השאיר את הריבית במשק על רמה כמעט אפסית - על רמה של 0.25%,  כצפוי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הפד משנה את תחזית האבטלה שלו לירידה ל-5% ב-2021 לעומת צפי קודם ל-5.5%. מתחייב להמשיך לרכוש אגרות חוב בהיקף של לפחות 120 מיליארד דולר כל חודש "עד לשיפור משמעותי ליעד הועדה המוניטארית של תעסוקה ומלאה ויציבות מחירים".
1 צפייה בגלריה
ג'רום פאוול
ג'רום פאוול
יו"ר הפד ג'רום פאוול
(צילום: AP)
אבי סלמה, מנכ"ל הנציגות הישראלית של בנק Hyposwiss אמר טרם הודעת הפד כי "המשקיעים ברחבי העולם אופטימיים בצפייה לפרסום החלטת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב הערב שצפוי לתת אינדיקציה לגבי מצב הכלכלה האמריקנית. בו בזמן המשקיעים מצפים גם להצהרות של הממשל אמריקני לגבי תכנית תמריצים פיסקליים נוספת על מנת לתמוך בכלכלה".
עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים: "אנו צופים שהבנק ימשיך להדגיש את הנחיצות בהרחבה ממשלתית נוספת נוכח ההתאוששות הלא אחידה ואי-הוודאות הגדולה לגבי התחלואה. זאת, אף שהשבוע מינהל התרופות והמזון האמריקני אישר שימוש בחיסון של Pfizer.
"אנו סבורים שהבנק לא ישנה את מדיניותו וימתין לפחות עד כניסתו לתפקיד של הנשיא החדש והתבהרות הסיכויים להרחבה נוספת. בנוסף, הבנק יפרסם את העדכון הרבעוני של תחזיותיו. אנו צופים שהבנק יאשרר את הצפי להשארת הריבית הקצרה ללא שינוי לפחות עד לסוף 2022 ושיעדכן קלות כלפי מטה את תחזיותיו לשנה הבאה".