מנכ"ל אל על, אביגל שורק, התחייב היום (רביעי) כי במהלך יוני החברה תשלים את החזר הכספים ללקוחותיה בישראל. בהודעה שהוציא מטעמו, ציין שורק כי נכון להיום בוצע החזר של כ-85% מהחוב. אלעל לא ציינה בדו"חותיה הכספיים את סכום החוב הנותר, אולם על פי הערכות מדובר בכ-120 מיליון דולר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בימים אלה הוחזרו לעבודה בחברה כ-300 נציגי שירות וכספים, שהוכשרו בימים האחרונים באופן ייעודי, על מנת לקדם את החזר הכספים. הלקוחות שבחרו בהחזר כספי, יקבלו מייל ובו מועד ההחזר. ביצוע ההחזר ללקוחות שרכשו כרטיסים באמצעות סוכן, יהיה על ידי סוכני הנסיעות.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל אל על: עד סוף יוני יינתן ההחזר הכספי לכל רוכשי הכרטיסים
מנכ"ל אל על: עד סוף יוני יינתן ההחזר הכספי לכל רוכשי הכרטיסים
מנכ"ל אל על: עד סוף יוני יינתן ההחזר הכספי לכל רוכשי הכרטיסים
(צילום: Shutterstock)
עוד נאמר במכתב כי הליך השבת הכספים ללקוחות מורכב, וחייב להיות מדויק ופרטני לגבי כל לקוח. בין היתר, ההליך כולל בדיקה ישירה מול הלקוח, שאמור לקבל החלטה האם הוא מעוניין בשובר או בזיכוי כספי. המשך ההליך מתבצע מול הבנקים וחברות כרטיסי האשראי, על מנת לבצע את ההחזר. לקוחות שטרם בחרו בין מסלולי ההחזר השונים, יקבלו מייל נוסף בו הם מתבקשים לבחור במסלול המועדף עליהם.
אביגל שורק, מנכ"ל אל על הנכנסאביגל שורק, מנכ"ל אל עלצילום: יח"צ, מתוך סרטון נאום לעובדי החברה
לדברי שורק, "ההחזרים הם משימה חשובה ביותר. באל על, הלקוחות עומדים בראש הפירמידה ואנו נעשה הכול על מנת לדאוג לביטחונם ולכספם. אנו מתמודדים עם משבר פיננסי, הנובע ממשבר הקורונה הגלובלי. ממשלות רבות בעולם הבינו זאת וסייעו לחברות התעופה בעשרות מיליארדי דולרים. רק לאחרונה התקבלו הכספים מהמדינה (210 מיליון דולר סיוע ממשלתי נ.ז.), ובהתאם אנו מבצעים את ההחזר כדי לעמוד במחויבות שלנו ללקוחות".
לדברי סמנכ"ל אל על וראש מטה החברה, שלומי עם-שלום, "אל על פועלת בשקיפות ותעדכן אודות ההתקדמות בביצוע ההחזרים, עד להשלמת התהליך".